Разследващите с две основни версии за авиокатастрофата с Ивайло Пенчев, той има своя

Първоначалните версии, които се очертават за авиокатастрофата Ивайло Пенчев са две. Едната е евентуален отказ на силовата обстановка или намаляването на теглителната сила на двигателя, при което самолетът се е движил с малки обороти при политането към площадката. Втората е етапът за изпълнение на закона за кацане от пилота“. Това обясни пред Нова ТВ Христо Христов  – председател на управителния съвет на Националния борд за разследване в транспорта, който разследва инцидента.

Тези две причини са първите, които разследващите ще анализират, но те могат да бъдат съчетани и с трета. Вятърът, който към момента на кацането е бил 2-3 възела, съгласно изискванията на самолета, не е допринесъл за неговото сриване.

След като научават за сриването на самолета на пистата, Христов и колегите му правят организация.

„Най-вероятно при спускане на колесниците, когато се намалява челното съпротивление, при което двигателят е с намалени обороти и при завоя от натоварването се е получил скоростен срив и самолетът се е разбил на пистата“, обясни Христов. Той подчерта, че този вид самолети нямат черна кутия, а няколко компютъра, които записват налягането. Те ще бъдат използвани за разрешаването на случая. Ще бъдат разпитани и четирима свидетели.

Бизнесменът има собствена версия за причините за инцидента, не бил допуснал грешка.

Според Ивайло Пенчев самолетът вероятно е имал техническа неизправност и затова е катастрофирал. Бизнесменът не мисли, че негови грешни действия са станали причина една да не загуби живота си. Това заяви той пред БТВ. Дали става въпрос за производствен проблем или такъв, допуснат при поддръжката на машината Пенчев не се ангажира да посочи. „Не искам да обвиня някого преди да е приключило разследването“, каза бизнесменът. Той има разрешително за полети от 20 години.

 

- реклама -