Фокусирано ще работим за популяризиране на проекта „Сподели България“, който включва разработването на 12 винено-кулинарни дестинации. Маркетинговата кампания ще е част от следващия етап в реализацията на инициативата. Предвижда се създаването на рекламни материали, както и включването във всички информационни брошури на министерството. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова във Враца след провеждането на шестата кръгла маса по проекта. Тя обясни още, че след като дестинациите бъдат утвърдени от бизнеса и местната власт, те ще бъдат дигитализирани и качени във всички онлайн платформи, с които министерството работи, както и на официалния сайт на ведомството.
Броят на 12-те дестинации е избран, за да отговаря на броя на месеците в годината
Те са разположени на територията на цялата страна и включват 55 общини, близо 120 туристически забележителности и характерните за всеки регион вино и кулинария.
„Считаме, че проектът с разработените 12 винено-кулинарни дестинации ще допринесе повече посетители да се насочат към вътрешността на България и към по-малко познати места“, посочи министър Ангелкова. И допълни, че това ще съдейства за по-голяма разпознаваемост на районите и утвърждаването на страната като целогодишна туристическа дестинация.
Анализ на Световната организация по туризъм показва, че гастрономията е отличителен и стратегически елемент при определянето на имиджа и марката на дестинацията. Именно гастрономията се нарежда и в топ 3 причини за посещения на дадена дестинация според туристите, като преди това са културните забележителности и природата.
В срок от 2 седмици всички желаещи могат да изпращат своите коментари и предложения, за да се финализира проектът и да продължи напред с популяризирането на инициативата.