Vivacom стаж млади програма лято 2017

Радостина Младенова, Старши специалист човешки ресурси за FN: Стажантската програма на Vivacom има за цел да задържа младите таланти в България

Vivacom даде старт на амбициозна стажантска програма. Телекомът разкриваповече от 100 позиции за млади специалисти.

Какви възможности се отварят пред младите хора и на какви условия трябва да отговарят? По темата разговаряме с Радостина Младенова.

Радостина МладеноваРадостина Младенова е част от екипа на VIVACOM от 2008 г. Завършила е специалност „Психология“ и има дългогодишен опит в областта на човешките ресурси. Основната й дейност в телекома е свързана с организация на процеса по подбор в някои от ключовите за компанията дирекции като „Корпоративни продажби“ и „Продукти и услуги“.  Занимава се също с консултиране на служители по въпросите за кариерно развитие, управление на екипи, причини за текучество. От 2015 г. насам е Project manager на Лятната стажантска програма.

––––––––––––––––––––––-

FN: На какви изисквания трябва да отговарят кандидатите за стажантската програма?

– Лятната стажантска програма на VIVACOM има за основна цел да подпомогне развитието на млади и талантливи хора, чрез придобиване на практически умения в реална бизнес среда. Изискванията към кандидатите са различни, поради спецификата на всяка една от стажантските позиции. Ние сме насочени към идентифициране на таланти сред студенти от различни специалности. Базови изисквания за кандидатстване са: студент в съответното направление, интереси в областта на кандидатстване и готовност за придобиване на практически умения. Във VIVACOM вярваме, че мотивацията на кандидатите е крайъгълен камък за успеха им.

FN: Какви са стажантските позиции, включени в програмата?

През 2017 г. VIVACOM обяви 100 стажантски позиции в 21 дирекции на компанията и в 6 града в страната. Най-много позиции имаме в техническите дирекции на компанията – Архитектура и изграждане на мрежата, Информационни технологии и Експлоатация на мрежата. Разбира се, ние отваряме врати и в Търговска и Маркетинг дирекции, Човешки ресурси, PR, Финанси, Сигурност и Правна дирекция.

FN: При какви условия ще се обучават младите хора?

– VIVACOM организира мащабна Стажантска програма за 14-та поредна година. Компанията има изградени традиции в обучението и ангажирането на младите хора чрез активното им въвличане в реални проекти на всеки от екипите. Стажантите имат възможност да работят под наставничеството на доказали се експерти в компанията, да преминават специфични обучения по бизнес етикет и комуникация, презентационни умения и електробезопастност. Компанията организира и инициатива, чрез която да ангажира младите таланти и в благородни каузи, като по този начин цели да възпита в стажантите общочовешки ценности и вяра в доброто. И не на последно място, участниците в програмата се ползват с всички права като останалите служители – работа на трудов договор, заплащане, социални придобивки и възможност за отстъпки и преференциални цени при всички партньори на VIVACOM.

FN: Какви умения ще придобият в края на програмата?

В края на стажа успешно преминалите през програмата студенти ще придобият сертификат за завършен стаж, както и препоръка от своя ментор. Уменията, които придобиват кандидатите можем да разделим на практически умения, умения за работа с различни програми и приложения характерни за телеком бизнеса, както и умения за работа в екип, приоритизиране на задачи и способност за вземане на решения. Стажът в реална среда дава възможност за развитие на умения, необходими за успех в корпоративна среда.

FN: Как биха могли да се реализират след успешно преминатия курс?

Стажантската програма на VIVACOM има амбициозната цел за задържане на таланти в България. Всяка година около 40% от стажантите остават на работа в компанията, а други се връщат след като завършат образованието си. Програмата дава възможност за плавен и успешен преход от студентската скамейка към реализацията в бизнес среда.

FN: Лесно ли намира VIVACOM млади специалисти, които отговарят на критериите на компанията?

– Предизвикателствата тук са големи и ние се адаптираме към изискванията на пазара на труда. Обстановката в страната и демографската ситуация в различни райони прави подбора на таланти специфичен. VIVACOM отваря врати за кандидати имащи желание да учат и с готовност да приемат предизвикателства.

FN: Какви недостатъци намирате в образованието у нас? Къде се къса нишката между университетите и бизнеса?

Образованието в България е на прага на много реформи и ние се опитваме да работим в тясно сътрудничество с него. VIVACOM си партнира със средни и висши училища, за да преодолеем заедно предизвикателствата на промените. Пример за това е и VIVACOM Техническата Академия, която развиваме заедно с факултета по Телекомуникации на Технически университет – гр. София. Проект, който бе отличен с първа награда в категория „Инвестиция в човешкия капитал и условия на труд“ на 14-те Годишни награди за отговорен бизнес.

- реклама -