Г-20 прокарва план за борба с бедността в Африка

Страните от Г-20 започнаха безпрецедентна инициатива по време на срещата на върха в Хамбург за борба с бедността в Африка

Но критиците определиха плана като „половинчат“.

Идеята е на германския канцлер Ангела Меркел и предлага първоначално седем африкански държави да бъдат подпомогнати с реформи и да получат техническа помощ, за да привлекат нови частни инвестиции.

Повече от половината от африканците са на възраст под 25 години. А се очаква населението да се удвои до средата на века. Това означава, че икономическият растеж и работните места ще са от съществено значение за младите хора.

Партньорските държави на Германия са Гана, Кот д’Ивоар, Тунис, Етиопия, Мароко, Руанда и Сенегал. Много далеч по-бедни нации като Нигер или Сомалия засега не са в списъка.

„Ние сме готови да помогнем на заинтересованите африкански страни и да призовем други партньори да се присъединят към инициативата“, каза Г-20 в окончателното си комюнике.

Планът, както и многонационалните инициативи за подпомагане на рисковите групи, селските райони и насърчаването на бизнеса с възобновяема енергия, биха спомогнали за справяне с бедността и неравенството като основни причини за миграцията“.

Групата за борба с бедността ONE заяви, че инвестицията „обещава много, но някои партньори от Г-20 пропуснаха разговорите по темата и не успяха да допринесат за нея“.

„Крехките основи трябва да бъдат укрепени и усъвършенствани, особено за по-уязвимите държави в Африка“.

Джейми Дръмънд от групата заяви, че „това ще бъде най-африканският век. И канцлерът Меркел иска от Г-20 подкрепа. Но вътрешните междуособици разделят групата и в този аспект.

Според Oxfam пък планът „се основава на опасно наивното предположение, че стимулирането на частните инвестиции автоматично ще помогне на най-бедните на континента“.

Над 100 000 души, повечето от които имигранти от Субсахарска Африка, предприеха опасното пътуване до Европа през Средиземно море, докато миграционната криза не показва никакви признаци на заслабване.

- реклама -