Прогноза: Броят на децата със специални потребности ще расте

„Образованието е насочено към деца и ученици, които могат да имат нужда от личностно развитие.

Този вид образование е най-модерният нов подход в световен план, който се лансира в образователните системи.

Целта е да бъде осигурен качествен достъп до образование“, поясни психологът Александър Кръстев пред БНР.

Той допълни, че регионалните центрове разполагат с набор от логопеди, психолози, учители за деца със зрителни или слухови нарушения, терапевти.

„В центъра в Плевен за тези 15 години почти няма текучество на персонал. Това е доказателство, че голям процент от нас си дава сметка, че сме на правилно място“.

Психологът обобщи, че за 15 години прилагане на приобщаващи политики в образованието има над 23 деца и ученици в цялата страна, които са се обучавали в масовата общообразователна среда.

„Тези деца посещават детски градини, училища.

Това е доказателство, че тези деца са подкрепени, че намират своето място сред връстниците си.

Изследвания показват, че децата със специфики, бидейки заедно с децата в норма, това обогатява и двете страни, и двете страни се научават на взаимно търпение, толерантност, разбиране“.

По думите на Кръстев броят на децата със специални потребности ще расте, законодателно сме добре, но имаме трудности в човешкия фактор.

„Трябва да се увеличи броят на учителите в класовете ни, имаме нужда от още физическа сила“.

- реклама -