Принц Хари започва нова работа

Британският принц Хари, който често воюва с британската преса, беше обявен в сряда за комисар на американско проучване на дезинформацията онлайн, съобщи АФП.

Институтът с нестопанска цел „Аспен“ заяви, че е „чест“ да има херцога на Съсекс като един от 18-те членове на неговата „Комисия по информационен безпорядък“. Съобщението дойде ден след като Хари стана „шеф за влияние “ в стартъпа BetterUp в Сан Франциско, с което се увеличи нарастващото му портфолио от работни места, след като миналата година се оттегли от кралските задължения.

Като част от проучването на „Аспен“ 36-годишният Хари ще помогне за провеждането на шестмесечно разследване на дезинформация и невярно осведомяване в американския дигитален свят, което ще започне през април.

Комисията има за цел да идентифицира най-големите причини за споделянето и разпространението на невярна информация и да намери решения, които да помогнат на правителството, частния сектор и гражданското общество да реагират.

„Опитът на днешния дигитален свят ни заля с лавина от дезинформация, засягайки способността ни както на индивиди, така и на общества да мислим ясно и истински да разберем света, в който живеем“, каза Хари в изявление. „Вярвам, че това е хуманитарен въпрос – и като такъв, той изисква отговор на много заинтересовани страни“, добави той.

Принцът вероятно ще представи на комисията собствения си опит от медийното отразяване на живота си.

Миналия месец Хари каза на водещия на американското токшоу Джеймс Кордън, че е напуснал кралския живот и се е преместил в Съединените щати със съпругата си Меган Маркъл, защото британската преса „унищожава психическото му здраве“.

Принцът отдавна е имал трудни отношения с британските таблоиди, обвинявайки пресата, че с намесата си е допринесла за смъртта на майка му принцеса Даяна в автомобилна катастрофа през 1997 г.

Хари и Меган заведоха няколко дела срещу вестници и миналия април заявиха пред британските таблоиди, че прекратяват всяко сътрудничество с тях поради „изкривени, фалшиви или инвазивни“ истории.

- реклама -