При 140 км/ч ограничение: 560 трупа на магистралата. Депутатите мъдрят да се свали ли максималната скорост. 561 души са загинали на
българските магистрали от 2010 до 2022 г.
Промени
Проектопромените в Закона за движение по пътищата бяха внесени през декември в парламента, а очакванията са те да са едно от първите неща, с които депутатите ще се занимаят след формирането на бъдещата
транспортна парламентарна комисия.
Знак за това даде и председателят на Народното събрание Наталия Киселова на дискусия за пътната безопасност.
„Надявам се 51-то народно събрание
да бъде по-различно от другите, които се разпускаха и не обръщаха внимание на проблемите, които засягат по-неприятен начин българските граждани – проблемите с агресията на пътя“, каза Киселова.
Рискове
Според мотивите към внесения законопроект нарушенията с най-висока обществена опасност и с най-висок риск от настъпване на тежки катастрофи със загинали и ранени са тези, при които
превишаването на скоростта е с над 40 км/ч.
Заради увеличаването на максимално допустимата скорост на 140 км/ч през 2012 г. и разширяването на автомагистралната мрежа в страната броят на загиналите по тези пътища като дял от всички загинали се увеличава от 3-5% на 9-10%, допълват от Министерския съвет.
Изключения
Оттам представят и сравнителен анализ на ограниченията на скоростта в Европа. С изключение на Германия, където по-голямата част
от автомагистралната мрежа
има единствено препоръчителна максимална скорост 130 км/ч, в Европа единствено в Полша има максимално
допустима скорост на движение 140 км/ч.
С цел намаляване и ограничаване тежестта на пътнотранспортния травматизъм по автомагистралната мрежа в много от страните тази скорост е 130 км/ч, а в някои е
дори 120 км/ч, казват от служебния кабинет.
Според мотивите в цяла Европа продължава тенденцията за понижаването й, включително до 100 км/ч.