Правната комисия реши: Oтпада възможността за втора урна в изборна секция

Oтпада възможността за втора урна в изборна секция, решиха народните представители. Днес се разглеждат на второ четене обединените три законопроекта за промени в Изборния кодекс- на Красимир Велчев от ГЕРБ, на Димитър Делчев от РБ, на Найден Зеленогорски и групи народни представители.

Тези законопроекти бяха приети на първо четене на 21 октомври т.г. В заседанието участват Мария Мусорлиева, зам.председател на ЦИК и Владимир Пенев – член на ЦИК.

Депутатите гласуваха също общият брой на избирателните секции, които се образуват в една държава, която не е членка на ЕС, да не може да надвишава 35 секции.

Комисията по правни въпроси отхвърли възможността служителите, командировани за охраната на границата, да гласуват в населено място по избор. Предложението бе направено от народните представители на „БСП лява България” и срещна подкрепата на Патриотичния фронт.

Бурни дебати

Бурен дебат съпътства днешното заседание на правната комисия, където депутатите обсъждат промените в Изборния кодекс. В залата се разнесоха остри реплики заради секциите в чужбина.
Искри прехвърчаха между депутатите от Реформаторския блок и ДПС. Най-напред Четин Казак обяви, че отпадането на забраната за формирането на до 35 изборни секции само в държави от Европейския съюз е дискриминация.
Неговият съпартиец Митхат Метин лично разкритикува поведението на депутатите от РБ за това, че те настояват за ограничението за секциите в Турция.
Димитър Делчев реагира, че ДПС си позволяват да правят агитация на турски език.
Освен за секциите в чужбина, депутатите се разминаха и по отношение на възможността за гласуване в повече от една урна в разкритите за вота места. Филип Попов от БСП реагира остро, заявявайки, че тази идея ще доведе до хаос в изборния ден.
В крайна сметка депутатите потвърдиха отпадането на ограничението за 35 секции само в държави членки на ЕС. Няма да има и втора урна за гласуване извън България.
Промените в Изборния кодекс ще бъдат гласувани окончателно утре.

- реклама -