ПП с най-много разходи на финала на кампанията – вложили близо 480 000 лв. да се рекламират

За последните 8 дни в края на кампанията от ПП са вложили близо 480 000 лева за реклама в медиите.

По този начин ПП излизат на първо място с най-много разходи за кампания в края на периода.

Следват ги от ДБ, които бяха начело при предишната ни засечка – с около 420 000 лева.

След това са БСП за България и ГЕРБ-СДС – с малко под 320 000 лева.

Това обясни пред БНР Диана Ефтимова от Института за развитие на публичната среда.

Институтът следи 39 медии – електронни и печатни, национални и местни.

При ПП прави впечатление, че през последния период на кампанията са заложили на двете големи търговски телевизии – bTV и Нова.

БНТ е първенец по интерес за медийно участие. 19 от 28 регистрирани за участие в изборите формации имат договори с обществената телевизия.

Повечето партии са използвали медийните си пакети изцяло. Голяма част от тези пакети традиционно отиват в телевизия „Евроком“. Забелязва се насочване на медийните пакети към партийните телевизии – например на БСП и на ИТН, посочи Диана Ефтимова.

Тя изтъкна необходимостта от по-голяма прозрачност за медийните пакети.

В сравнение с миналогодишните избори – през юли и през ноември, политическата реклама сега е на по-висока стойност, отбелязват от Института за развитие на публичната среда.

Според Ефтимова разходите за настоящата кампания са съизмерими с тези от 2017 г.

„Тренд“: ГЕРБ утвърждава първата си позиция, води с близо 10% пред ПП

- реклама -