храни

Помислете! Триковете на супермаркетите, заради които харчим повече

Оборотът на супермаркетите се дължи в голямата си част на хитри трикове, които карат хората да харчат повече от предвиденото. Затова често влизаме, за да си купим 3-4 стоки, а излизаме с пълна торба и съответно олекнал портфейл.

Най-хитрото е, че в крайна сметка ние сами решаваме да купим допълнителните неща, но какво ни примамва да слагаме повече продукти в количката?

Най-необходимите продукти са на най-далечните рафтове

Ако сте влезли в супермаркета за хляб и мляко – обичано те са разположени в най-отдалечената част на магазина – така че да минете през целия магазин и е много вероятно по пътя да си вземете още нещо.

Най-голяма печалба идва от рафтовете на нивото на очите

На нивото на очите рафтовете са пълни със стоките, които искат да ни продадат. Поглед по-надолу и по-нагоре ще ви насочи към алтернативни стоки, които вероятно са по-евтини. Внимавайте, защото там често се слагат и продукти с изтичащ срок на годност, които трябва бързо да бъдат продадени.

Цветните етикети могат да ви подведат

Обичайно цветните етикетите се асоциират с намаления и специални акции. Често обаче те са съвсем незначителни и се разчита на желанието ни да пазаруваме изгодно. А всъщност е много вероятно съседният продукт с нормален етикет да е по-евтин, но да не го забележим.

Ако сте влезли за 3-4 продукта – не взимайте количка!

Количките в супермаркетите стават все по-големи и по-големи. И това съвсем не е случайно. Смята се, че потребителят несъзнателно иска да запълни полупразното пространство и затова трупа повече, отколкото е възнамерявал в началото. Така че, за да не харчите излишни пари, по-добре разчитайте на двете си ръце и вземете само нещата, за които сте влезли в магазина.

Не случайно плодовете и зеленчуците са при входа, а шоколадите – при касите

Прави ли ви впечатление, че в големите супермаркети плодовете и зеленчуците са разположени още при входа, а захарните изделия и снаксовете са близо до касите? Идеята е да си купите първо нещо здравословно, и когато то вече и в количката ви, по-лесно ще се изкушите да „прегрешите“ с нещо не толкова полезно, но пък много вкусно.

 

- реклама -