прилеп

Полезно: Сложете това в салата за по-добро абсорбиране на витамините

Салатата е основна част от менюто на много хора, които са на диета. Това се дължи на ефективността ѝ за сваляне на тегло поради малкото калории и високото съдържание на фибри.

Много хора смятат, че всяка салата с дресинг е с много калории и затова ги избягват, но всъщност не е точно така.

Ако в дресинга добавите растително масло, то салатата може да е дори по-здравословна от обикновено.

Зеленчуците в повечето салати са богати на разтворимите във вода витамини В и С и разтворимите в мазнина витамини А, Е и К.

Водноразтворимите витамини се абсорбират в тялото благодарение на водата, която се съдържа в зеленчуците.

Но останалите витамини се абсорбират от тялото, само ако са разтворени в мазнина. Ако ядете зеленчуците без мазнина, тези витамини няма да се абсорбират от тялото.

Витамин А, който подобравя очното здраве, витамин Е с антиоксидантни свойстава и витамин К, който помага за съсирването на кръвта не успяват да се абсорбират добре без мазнина.

Затова добавете зехтин, олио от рапица или друго растително олио към салатата, така че абсорбирането на тези витамини да е по-ефективно.

По темата има и изследвания. През 2017 г. американски екип от Държавния университет в Айова установява, че добавянето на растително масло към салатата помага за абсорбирането на тези витамини.

Изследователският екип работи с 12 участници, които ядат салатата си със съответно 0, 2, 4, 8 и 32 грама растително олио.

След изяждането на салата чрез кръвни тестове им се извършват изследвания.

Резултатите покзават, че онези, които консумирали салата с 32 грама растително олио, имали по-високи нива на витамините А, Е и К и на каротиноиди в тялото. 32 грама растително олио се равняват на около 2 супени лъжици.

От друга страна, за да регулирате теглото си, най-добре е да избягвате дресингите с майонеза, защото тя е висококалорична и съдържа много мазнини и захари.

Дресингът „Хиляда острова“ и дресингът с медена горчица са типични представители на сосовете, които да избягвате.

Ако все пак ви се случи да ядете такъв сос, не превишавайте препоръчителната дневна доза от 10 грама (1 супена лъжица).

Дресингите с йогурт също съдържат много захар, затова трябва да сте внимателни. По-добре е да използвате натурален йогурт вместо такъв с добавена захар. Ако искате да се насладите на сладкия вкус, вместо йогурт добавете плодове за сладост.

- реклама -