БДЖ

Първите нови вагони за БДЖ пристигат през 2023 г.

Първите нови вагони за БДЖ се очаква да пристигнат през 2023 г. Това означава, че железницата трябва да изкара до 2022 г. със сегашния подвижен състав. Предвидени са средства за ремонти на локомотиви, вагони и мотриси, за което ще бъде обявена обществена поръчка. Това съобщи Григори Григоров, председател на съвета на директорите на холдинг БДЖ, който представи визията на дружеството за модернизиране на подвижния състав до 2030 г.

„Първите неща, които трябва да пристигнат са вагони, които осигуряват комфорт и бързо пристигане на пътниците по направленията София- Бургас, София-Варна и всички междинни направления. До края на годината трябва да стартираме обществената поръчка. Другият вариант са мотрисни влакове, с висок комфорт, за средни разстояния, с минимални спирания, за да може да се конкурираме с автомобилния транспорт, който осъществява връзката между София и основните областни градове извън Варна и Бургас“, обясни Григоров.

Той добави, че крайградските влакове ще продължат да се изпълняват с мотрисите на Сименс, които също ще бъдат модернизирани, а след 2030 г. ще започне поетапната им подмяна.

„Трябва да осигурим нови 4000 седалки. Това са около 50-60 нови вагона. Средната цена на едни вагон е около 25 000 евро. Бюджетът който планираме е около 100 млн. евро. Това би трябвало да осигури по-голямата подмяна на подвижния състав до 2024 г.“, обяви председателят на съвета на директорите на холдинг БДЖ.

Според него, ако сегашните локомотиви бъдат модернизирани, те могат да продължат да се движат още 20 години. Очаква се цената за ремонта им да струва под 1 млн. евро на машина.

Обмисля се и възможността за закупуване на 100 вагона втора употреба от немските железници до края на 2019 г. Не се изключва и възможността за наем на локомотиви и мотриси в критични ситуации.

- реклама -