несъобразена
Снимка: МВР

Първи хипотези за причините за трагедията в Хитрино

Висока скорост при навлизане в гарата, грешно подреждане на влаковата композиция или неизправност в самия подвижен състав. Това са вероятните причини, предизвикали дерайлирането и трагедията с толкова жертви в Хитрино. Това заяви пред Нова телевизия председателят на транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев.

Самото разследване ще покаже кой какво е свършил или не е свършил, за да се стигне до тая трагедия, обясни Ананиев. Той припомни, че звената за транспортни инциденти правят ежегодни доклади и може да се проследи дали за жп-района Хитрино е докладвано за потенциален риск, взети ли са всички мерки има ли отговорни длъжностни лица.

„От независимия национален орган за разследване на транспортни инциденти към Министерството на транспорта, който е не терен, ще установят причините. В понеделник имам готовност да свикам извънредна транспортна комисия в Народното събрание, за да ни запознае министър Московски с причините“, каза Ананиев.

Той препоръча да се дава на всеки 30 минути актуална информация на жителите на Хитрино за ситуацията след инцидента и взетите мерки.

По думите му, ако произшествието беше станало по-късно през деня е щяло да има още повече жертви, защото жп-линията минава през центъра на Хитрино и до нея в непосредствена близост са магазини, заведения, полицейското управление, кметството и автогарата, част от които са разрушени. Ананиев каза, че има десетки населени места, през които преминават жп-пътища и трябва да се затегнат мерките за сигурност.

Фирмата собственик на композицията е изрядна, с дългогодишен опит и без проблеми до момента.

Управлението на БДЖ не е свързано с конкретния трагичен инцидент. Разбира се, реформа в БДЖ трябва да се направи, но това няма връзка с днешното произшествие, категоричен бе Ананиев. По думите му е имало бърза реакция на пожарната, която заедно с жителите и екипите на терен, са спасили много хора в първия час след катастрофата.

Прокурори и следователи започват оглед на местопроизшествието

Междувременно, на място следователи, ръководени от заместник-директора на НСлС, съдебни медици, криминалисти и експерти започват и първоначалните действия по разследване – оглед на местопроизшествието и разпити на свидетели.
След допускането на разследващите екипи до влаковата композиция ще бъдат иззети измервателните уреди от локомотива.
Установено е, че железопътният транспорт е бил осъществен от частното дружество „Бул Маркет“, чийто управител е на мястото на инцидента и ще бъде разпитан.
Създадена е организация за изземване на документацията от дружеството от седалището му в гр. Русе, както и от мястото на композирането на влаковата композиция на гара Бургас.
Разследването продължава.
- реклама -