Над 1000 билета са продадени за пътуванията с Баба Меца на Лазаровден и Цветница

Над 1000 билета са продадени за двете пътувания с ретро влака, теглен от парния локомотив Баба Меца. Това каза министърът на туризма Стела Балтова при откриването на влака, цитирана от Фокус.

Най-мощният в Европа парен локомотив Баба Меца ще предложи две атракционни пътувания за Лазаровден и Цветница

Те са по маршрут от София до Кюстендил и обратно и до Черепишки манастир.

Холдинг „Български държавни железници” ЕАД и Министерство на туризма за първи път надскочиха своята ресорна предопределеност и си подадоха ръка, за да стартират съвместен продукт за железопътен туризъм, съобщиха от компанията.

Това е дългогодишна мечта както на железничарите, така и на общините, които желаят да посрещат организирани туристи, емоционално обвързани с преоткриването на България и вековната традиция за екскурзии с влак.

Такива пътешествия са неделими от културно-историческия и кулинарния туризъм, тъй като хората стигат до населено място, разхождат се, посещават най-интересните обекти, задължително похапват и се снимат.

Цветница
Снимка: БДЖ

Дебютният туристически пакет с ретро локомотива Баба Меца е по маршрут София-Кюстендил. Благодарение на Министерство на туризма, на гарата в Кюстендил пътниците ще бъдат посрещнати от програма и гидове, които ще помогнат на всеки гост да се отправи към забавление, което го интересува. На гарата пътуващите ще разполагат с достатъчно време да снимат уникалната машина.

Парният локомотив от серията 46.03, е най-мощният в Европа, а неговата колоосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света. Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него, в продължение на три години, като огняр работи и поетът Никола Вапцаров. След 55 години неспирна работа, Баба Меца е оставена да отпочине. Локомотивът е възстановен от машиниста Ангел Алексиев, който заедно с двама помощници го връщат към живот и от 2015 година отново вози влакови композиции. Наречен е нежно Баба Меца заради огромните си размери и изключителна тяга. Върху неговото 150 тонно тяло се упражнява 90 тона спирачна сила.

Снимка: БДЖ
Снимка: БДЖ

В цял свят пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите преживявания

защото изисква огромен енергиен и трудов ресурс. А поддръжката на старите състави е несъизмеримо по-трудна от всеки друг вид ремонтна дейност. У нас чуждите туристи плащат едноседмични пакети на цени, които започват от 3500 евро на човек – цена без аналог за туристическо преживяване в България.

Билети за атракционните пътувания могат да бъдат закупени от билетните каси на БДЖ в столицата.

Цената на билет за отиване и връщане до Кюстендил със запазено място е 43 лв. Влакът ще спре на Радомир, където за половин час Баба Меца ще бъде „захранена”. Аиначе казано – технически обслужена и ще продължи към Кюстендил. За любителите на природата са предвидени две спирки: на Земен – за Земенски манастир и на Скакавица – за едноименния водопад.

Тръгването от гара София на 8 април, събота, е в 08:55 ч., а връщането обратно към София е в 15:05 ч. Цената за двупосочен билет до Черепишки манастир е 31 лв. Тръгването на 9 април, неделя, е в 09:30 ч. сутринта. Влакът ще пристигне на спирка Черепиш в 11:50 ч. Връщането ще е в 15:05 ч.

Снимка: БДЖ
Снимка: БДЖ

Баба Меца и царският вагон

Към композицията, водена от „Баба Меца“, ще бъде добавен царски вагон от състава на „Корона експрес” и два допълнителни вагона. В царския вагон всеки от пътуващите ще може да се снима и да научи повече за историята му.

Ретро локомотивът е уникален в световен мащаб със своята колоосна система, дело на български инженери. Той е конструиран в Полша през 1931 година и самият Никола Вапцаров работи като огняр на него в продължение на три години.

Снимка: БДЖ
Снимка: БДЖ
- реклама -