Първата дама на САЩ Мелания Тръмп отново беше обвинена, че е плагиатствала от предшественичката си Мишел Обама.
Този път става въпрос за рекламен материал от администрацията на Барак Обама, но г-жа Тръмп заяви публично, че не е това, което изглежда.
Днес Мелания Тръмп официално стартира инициативата си „Бъди най-добър“, насърчаваща онлайн безопасността на децата. Но тя разбуни общественото пространство с рекламната брошура, издадена по повод кампанията, която е почти точно копие на брошура, публикувана през 2014 г., когато Мишел и Барак Обама са обитавали Белия дом.
Fun fact: The White House trumpets “Talking with Kids about Being Online“ as „a booklet by First Lady Melania Trump and the Federal Trade Commission.“ Except for an intro, it’s exactly the same thing Obama’s FTC put out. pic.twitter.com/AEf6F0gBbt
— The Rude Pundit (@rudepundit) 7 May 2018
Корицата, текстът и изображенията на брошурата от ерата на Обама са почти същите като в тази на Мелания.
По повод критиките от офиса на Мелания съобщиха: „Госпожа Тръмп се съгласи да добави надслова „Бъди най-добър/Be Best“ и да използва брошурата в опит да се облегне на платформата ѝ, за да разпространи положителното послание вътре. Федералната търговска комисия, която е автор на брошурата, е развълнувана, че Мелания я е включила в кампанията си.“
Уебсайтът на Белия дом първоначално заяви, че рекламният материал е написан „от първата дама Меланния Тръмп и от Федералната търговска комисия“. След спора рекламното издание бе променено на „брошура на Федералната търговска комисия, промотирана от първата дама Мелания Тръмп“.
Мелания е обвинена в плагиатство за втори път, след като в речта й от предизборната кампания през 2016 г. присъстваха точните думи от реч на Мишел Обама.
So that’s pretty blatant, right? pic.twitter.com/EPnHME7afV
— Mike Hearn (@mikehearn) 19 July 2016