От септември ТВ „Европа“ става Euronews.Bulgaria

От септември новинарската ТВ „Европа“ става Euronews.Bulgaria. Това обявиха основният акционер в медията Добрин Иванов и изпълнителният й директор Георги Харизанов по време на съвместна пресконференция със създателя на световния информационен канал.

„„ТВ Европа“ продължава да съществува като търговско дружество, като екип, като организация, но телевизионната програма, която ще излъчваме оттук нататък ще се казва

Euronews.Bulgaria “, заяви Харизанов и поясни, че тази трансформация не е трудна за тях, тъй като самият замисъл на медията им е подобен на световната.

„От самото си начало ТВ Европа е създадена като проевропейската медия на България, като медията, която трябва да възпитава ценностите на Европейския съюз, свободния пазар, човешките права, свободата на частна инициатива, всички ценности около които е изградена най-успешната цивилизация в човешката история. В този смисъл ние сме били изключително близки до Euronews. като мисия и съдържание. Това което търсим е надграждане, това което търсим е да взимаме пример от най-добрите“, посочи Харизанов мотивите да се присъединят към отбора на най-добрите.

Той каза, че до днешното подписване се е стигнало след преговори, продължил повече от 6 месеца, след оценки и мониторинги и са получили тяхното одобрение. От думите му стана ясно, че мониторингът ще продължи и в бъдеще и не се притесняват от него.

„Бъдещият ни главен редактор и шеф на новините, който още не знаем кой е, ще бъде служител на Euronews, ще бъде обучен от тях, ще работи за тях, той няма да е наш служител. В този смисъл, ние се радваме че ще може да създадем още един професионалист, който да е част от централата на Euronews, излъчен от България“, добави още той.

Акционерът Добрин Иванов коментира, че присъединявайки се към световния информационен лидер ще повишат качеството на продукта, който предлагат.

„Euronews като лидер в информационните медии в Европа ще допринесе за получаване на информационен продукт от българската публика с качество, обем и преди всичко достоверност. Убеден съм в добрите неща, които тепърва предстоят за нашата телевизия като Euronews.Bulgaria“, заяви Добрин Иванов.

Георги Харизанов коментира още, че е възможно медиите у нас да са независими и свободни и при тях това е възможно, защото никога не са си и помисляли да изопачават новините, както и че в програмата им има коментарни предавания.

„Историята показва, че това е възможно и вие, и ние пример за това. Има начин да се поднасят новините без да се взима страна, без медията да се превръща в част от нечия агитка. Това което винаги е било свободно и ще остане свободно са коментарите“, каза той.

Изпълнителният директор Euronews. Майкъл Питърс каза, че ще продължат мониторинга над своя български партньор и държат изключително много на обективността и плурализма в новините и увери, че при нарушение на стандартите им, договорът между двете страни, ще бъде прекратен.

„Нашата цел е да наблюдаваме какво става в света, в една страна, в един регион, в един град и да дадем възможност на хората сами да направят своята преценка за това, което се случва. Euronews. предлага всички гледни точки. Предоставяме факти и гледни точки. Невъзможно е да се представят абсолютно всички гледни точки, но ние се опитваме да представим колкото се може повече“, обясни той и дебело подчерта, че медията им не е за или против някое правителство, а те са в центъра, като съдията на стадиона, който е между двата отбора.

От думите му стана ясно, че Euronews. има и в Албания, Грузия, Румъния, а в следващите дни ще започнат работа и със Сърбия, така че България е петият франчайз, с който подписаха договор.

„Във всички тези пазари има нещо общо, че той е много популяризиран по отношение на медиите. Една част от медиите са категорично за определени неща, а пък друга част са категорично против и хората свикват с това“, заяви той и каза, че това е лесна позиция, по-трудно е да не заемаш страна.

Той каза, че отговорността на екипа на ТВ „Европа“ започва от днес и не трябва да забравят, че най-важното нещо в работата им е доверието на хората в тях.

- реклама -