Основателят на Facebook и съпругата му даряват 30 млн. долара за борба с неграмотността

Основателят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг и съпругата му Присила Чан ще дарят 30 млн. долара на „Харвард“ и Мазачузетския институт по технологии (МИТ) за инициатива, насочена към борбата с ниската грамотност сред децата в началния курс на обучение. Това съобщи във вторник в. „Бостън Глоуб“.

Както отбелязва вестникът, образователната инициатива, която се нарича Reach Every Reader („Достигни всеки читател“) ще продължи пет години. В рамките й, университетите възнамеряват за разработят уеб-базиран инструмент, който да може да идентифицира онези деца от детските градини, които изпитват най-големи затруднения с четенето. Освен това иновацията ще позволи на определени учебни заведения, учениците от които изпитват най-сериозните трудности в четенето, да определят каква е причината и ще предложи методи, които учителите и родителите да прилагат, за да подобрят грамотността на малчуганите.

Инициативата също така се надява да измести темата за лошата грамотност на третокласниците, съсредоточавайки се върху по-малките ученици, тъй като според ръководителите на програмата, ранната намеса може да има много по-голям ефект върху превръщането на студентите в жадни за знания читатели и успели хора.

„Ако чакаме до трети клас ще е твърде късно. Така пропускаме огромната възможност да им помогнем преди това „, коментира пред вестника Елизабет Сити, изпълнителен директор на „Достигни всеки читател“ и старши преподавател в Харвардското висше училище по образование.

Позовавайки се на различни изследвания, Сити отбелязва, че ако един ученик не се научи да чете още в първи клас, то има 90% вероятност да се представи също толкова слабо в четвърти и 75% вероятност да продължи незадоволителното си представяне и в гимназията, оставяйки без висше образование.

В Масачузетс щатските власти, местните училищни системи и защитниците на ранното образование години наред изразяват безпокойството си относно ниската степен на грамотност. Последните резултати, публикувани миналата есен, показват, че по-малко от половината третокласници са успели да изпълнят или надхвърлят изискванията за грамотност. В Бостън този процент е още по-тревожен – едва 29%.

„Няма нищо по-значимо за един гражданин от умението да чете“, заяви Джон Габриели, професор по медицина и технологии в МИТ и директор на Инициативата за интегрирано обучение.

- реклама -