Диана Ковачева, пенсии,
Снимка: Кадър Нова телевизия

Омбудсманът: Хиляди са жалбите за лошо качество на тока и водата

Хиляди са жалбите за лошо качество на водата и тока, заяви омбудсманът Диана Ковачева пред Нова телевизия.

Според нея има механизми, които правителството трябва да предложи за защита на битовите потребители заради рязкото повишаване на цените на газа и тока.

„Непрекъснатият достъп до газ и ток е съвсем естествено в условията на пандемията, в която се намираме, в която хората губят своите доходи, а цените рязко се повишават.

Изпратих миналата седмица препоръка до служебният министър-председател с настояване да бъдат обсъдени мерки за защита на битовите потребители. Такива мерки вече бяха взети по отношение на стопанските потребители.

Засега битовите потребители все още са защитени, но 1 януари е буквално след месец и тогава не е ясно как те ще се справят. Има механизми, които правителството трябва да предложи в условията на работещ парламент. Хората са затруднени и трябва да има конкретни мерки“, посочи Ковачева.

По думите ѝ различни такива мерки са прилагани в други държави. „Нещата са в две посоки. От една страна трябва да има мерки от страна на правителството, приети от Народното събрание. Обърнах се към топлофикации и електроразпределителни дружества в страната да не начисляват лихви и да не спират подаването на ток и топлоенергия, каза още Ковачева.

- реклама -