Окончателно: Съветниците в Русе ограничиха електрическите тротинетки в паркове и площади. Нито един русенец, движещ се с тротинетка по площади и паркове в нарушение на закона, не е бил глобен
от екипите на Общинска полиция в Русе.
Това стана ясно днес на сесия на местния парламент в крайдунавския град по време на разглеждане на предложението на съветниците от ГЕРБ за въвеждане на ограничение на движението на електрически тротинетки.
Припомняме, че точката беше внесена
след серия тежки инциденти в Русе при които имаше пострадали хора, ударени от тротинетки.
Оказа се, че през последните месеци екипите на полицията в Русе е отнела 9 тротинетки от собствениците им, защото влизало в правомощията им,
каза по време на обсъждането кмета Пенчо Милков.
Той допълни, че също не е съгласен тротинетките да се карат по площади и паркове и подчерта, че собствениците им трябва да ги тикат. Поставените на различни места в града обществени електрически тротинетки пък били с ограничение от 6 км/час
когато са на територия на парк или площад.
Милков изрази възмущението си от това, че по площада и в парка на града има не само тротинетки, но и скутери и електрически каляски и се закани, че това ще спре,
а собствениците ще бъдат глобени.
„Нека хората да използват тротинетките си, но според правилата – с необходимата скорост, с каски, със светлоотразителни жителки и не срещу движението, защото превозните ви средства ще бъдат задържани“, каза още Милков.
Припомняме, че ограничение за движението на тротинетки е заложено в наредбите на Община Русе,
но към момента явно контрол няма.
През последните месеци инцидентите с тротинетки по улиците стават все повече, а в в социалните мрежи се появяват кадри
с хора на електрически тротинетки,
които карат с неразумновисока скорост между колите и в пешеходните зони между разхождащите се, сред които има възрастни и майки с малки деца, като видимо не се спазват правилата за движение.
В големите европейски градове и столици
т.нар. електрически тротинетки до голяма степен са приравнени на велосипеди, като не могат да се движат по тротоарната мрежа
(например в Лондон, Виена, Париж, Копенхаген),
в някои градове тяхната скорост е ограничена до 25 км/час, вземат се и др. мерки, коментират съветниците. Те припомнят, че
в Закона за движение по пътищата
е записано, че всеки участник в движението по пътищата с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди.