Обажданията на горещата телефонна линия за деца в риск са близо 30 000 за година

Обажданията на горещата телефонна линия за деца в риск са близо 30 000 за година

Над 28 хиляди обаждания са регистрирани през изминалата 2024 година на националната телефонна линия за деца в риск 116 111, съобщиха от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).

По данни на институцията, от всички проведени разговори 12 хиляди

са били пълноценни консултации, като повече от половината – точно 6248, са осъществени директно с деца.

„В риск е дете, застрашено от агресия.

То може да е станало жертва или свидетел на насилие“, обясни психологът и експерт в ДАЗД Георги Иванов в предаването „Социална мрежа“ по NOVA.

Специалистът посочи, че основните проблеми, за които децата търсят помощ,

са свързани със самота и затруднена комуникация както с възрастните, така и с връстниците им. Интересен факт е, че през изминалата година момчетата са проявили по-голяма активност в търсенето на психологическа подкрепа.

Георги Иванов отправи апел към родителите да отделят повече време за общуване със своите деца,

като това е ключов фактор за тяхното здравословно емоционално развитие.

Националната телефонна линия 116 111 е достъпна денонощно и всеки може да подаде сигнал или да потърси професионална подкрепа за проблем, свързан с дете в риск.

Вижте още:

Кампанията „Елха на доброто” дарява радост на деца в риск – Flashnews

- реклама -