инфлация, България, поскъпване, ЕС
снимка: Pixabay

НСИ: 10% годишна инфлация през февруари

Инфлацията в България от началото на годината (февруари 2022 г. спрямо декември 2021 г.) е 2.9%,

а годишната инфлация за февруари 2022 г. спрямо февруари 2021 г. е 10.0%, показват данни на НСИ.

Индексът на потребителските цени за февруари 2022 г. спрямо януари 2022 г. е 101.4%, т.е. месечната инфлация е 1.4%.

Средногодишната инфлация за периода март 2021 – февруари 2022 г. спрямо периода март 2020 – февруари 2021 г. е 5.0%.

През февруари 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в потребителските групи са се променили, както следва:

– хранителни продукти и безалкохолни напитки – увеличение с 3.3%;
– алкохолни напитки и тютюневи изделия – увеличение с 0.3%;
– облекло и обувки – намаление с 1.0%;
– жилища, вода, електроенергия, газ и други горива – намаление с 0.4%;
– жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности и обичайно поддържане на дома – увеличение с 1.3%;
– здравеопазване – увеличение с 0.3%;
– транспорт – увеличение с 1.7%;
– съобщения – увеличение с 1.1%;
– развлечения и култура – намаление с 1.0%;
– образование – увеличение с 0.2%;
– ресторанти и хотели – увеличение с 1.9%;
– разнообразни стоки и услуги – увеличение с 1.1%.

През февруари 2022 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: ориз – с 2.5%, брашно – с 4.2%, хляб – с 1.1%, макаронени изделия –

с 1.3%, месо от едър рогат добитък – с 2.3%, свинско месо – с 1.4%, месо от домашни птици – с 4.1%, малотрайни и трайни колбаси – съответно с 2.5 и 1.6%, риба – с 0.9%,

пълномаслено и нискомаслено прясно мляко – съответно с 3.1 и 2.9%, кисело мляко – с 0.9%, сирене – с 1.6%, кашкавал – с 1.1%, извара – с 2.0%, яйца – с 0.8%, млечни масла – с 4.0%,

маргарин – с 4.5%, олио – с 1.0%, ябълки – с 5.2%, цитрусови и южни плодове – с 2.4%, домати – с 27.4%, краставици – със 17.4%, зеле – с 14.3%,

пипер – с 23.3%, зрял лук и чесън – съответно с 1.4 и 2.2%, зелен лук и праз – с 4.9%, кореноплодни зеленчуци (моркови и червено цвекло) – с 1.4%, листни зеленчуци – с 4.1%, маслини – с 5.1%, гъби – с 2.2%, зрял боб – с 1.6%,

захар – с 1.9%, оцет – с 1.6%, сол – с 2.1%, кафе – с 6.7%, чай – с 1.5%, минерална вода – с 3.1%, газирани напитки – с 2.2%, ракии – с 1.7%, вина – с 2.3%, бира – с 0.6%, и други.

През февруари 2022 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: свинско пушено филе – с 0.1%, мляно месо (кайма) – с 3.1%, маслиново масло (зехтин) – с 2.5%, картофи – с 0.3%, и други.

През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение на цените при:

материали за ремонт и поддържане на жилище – с 2.7%, дърва за отопление – с 0.4%, мебели – с 2.7%, хладилници – с 1.0%, климатични инсталации – с 0.3%,

други почистващи и дезинфекционни средства (течни препарати за почистване на дома) – с 1.2%, прахове за пране – с 2.5%,

дизелово гориво – с 3.5%, автомобилен бензин А95Н – с 3.7%, автомобилен бензин А100Н – с 3.3%, автобусен транспорт – с 0.8%, пътнически таксита – с 0.6%,

телекомуникационни услуги – с 1.5%, цветарство – с 6.1%, услуги по обществено хранене – с 2.1%, услуги по краткосрочно настаняване – с 0.6%,

бръснаро-фризьорски услуги – с 3.6%, продукти за лична хигиена – с 0.8%, банкови услуги и такси – с 0.4%, и други.

- реклама -