Ново 20: Свалят скоростта на магистралите – това предвиждат нови правила за движение по пътищата. 130 км/час – най-много на магистралите, младите шофьори – нощем само с придружител.
Максималната допустима скорост
на магистрала да стане 130 километра в час. Това предлагат от вътрешното министерство на парламента. Да се въведе изискване младши-шофьорите – със стаж под 2 години, да сядат зад волана нощем само с придружител.
Максимално допустимото количество
алкохол в кръвта за водачите на автобуси, камиони както и на младши-шофьорите, да стане 0,2 промила. А в кварталите ограничението на скоростта да е до 30 километра в час.
Междувременно в Сливен патрул в трафика се сдоби с нова сигнализация за нарушителите. Екип на bTV се качи в единствената засега оборудвана кола.
Малко след 19 часа той тръгна от 278-и км
на АМ „Тракия“ по посока София след патрулния екип. При проверката полицаите включват светлинен надпис, който указва на шофьора да отбие встрани. Органите на реда проверяват товарното помещение на бус.

За броени дни в този участък са установени 11 пияни
зад волана.
„Откакто започна изпълнението на тази мярка има голям брой нарушения, тъй като служителите се движат в трафика. Най-голяма опасност за движението са рисковите изпреварвания на забранени участъци, изпреварвания в дясната страна на АМ „Тракия“, изпреварвания през аварийната лента”, коментира главен инспектор Илиян Николов, началник на „Пътна полиция“ в Сливен.
Война срещу войната по пътищата МВР води
и със законодателни предложения. А заради засиления мигрантски натиск патрулите спират предимно бусове и товарни коли. Последната група задържани в района на Сливен е преди два дни.
Междувременно ограничават достъпа на най-старите коли в центъра на София. Приеха въвеждането на нискоемисионните зони.
Общинските съветници в София приеха доклада
С него се ограничават най-замърсяващите коли от първи и втори екологичен клас. В първа категория попадат автомобили на дизел на 20 години и на бензин над 30 години.
Центърът на София се разделя на две зони
в които ограниченията за влизане ще са в сила за зимния сезон:
Зона „Малък ринг“ – между булевардите:
„Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и улица „Опълченска“. От 1-ви декември 2023-а година ще влязат в сила ограниченията за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група. Година по-късно същите ограничения ще важат и за колите от втора екологична група.

Зона „Голям ринг“ – оградена от булевардите
„Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П. Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х. Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И. Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“, се предвижда да има от 1-ви декември 2025-а година, когато ще бъде забранено влизането на най-замърсяващите автомобили от първа екологична група, а от декември 2027-а година – и за тези от втора екологична група.Ограниченията не засягат хората, които живеят в конкретните зони. Няма да се отнасят и за хората, които са със специални потребности и увреждания. Контролът ще се осъществява с камери за видеонаблюдение.
Въвежда се и забрана за отопление на твърдо гориво
в девет района на София. За нея обаче е предвиден тригодишен гратисен период, в който хората ще могат да подменят своите печки на дърва и въглища. Първоначално забраната ще се въведе в районите, в които има достъп до „Топлофикация“ или инфрастуктура за природен газ. Предложението бе отлагано от вече близо година. В крайна сметка съветниците от ГЕРБ-СДС и ДБ постигнаха консенсус по доклада и така той получи подкрепа.
Марката се прилага от десетилетия
във всички европейски столици, а целта е да се осигури по-чист въздух, категорични са вносителите.