Ново 20: Свалят скоростта на магистралите (Нови правила + тесла и в София)

Ново 20: Свалят скоростта на магистралите – това предвиждат нови правила за движение по пътищата. 130 км/час – най-много на магистралите, младите шофьори – нощем само с придружител.

Максималната допустима скорост

на магистрала да стане 130 километра в час. Това предлагат от вътрешното министерство на парламента. Да се въведе изискване младши-шофьорите – със стаж под 2 години, да сядат зад волана нощем само с придружител.

Максимално допустимото количество

алкохол в кръвта за водачите на автобуси, камиони както и на младши-шофьорите, да стане 0,2 промила. А в кварталите ограничението на скоростта да е до 30 километра в час.

Междувременно в Сливен патрул в трафика се сдоби с нова сигнализация за нарушителите. Екип на bTV се качи в единствената засега оборудвана кола.

Малко след 19 часа той тръгна от 278-и км

на АМ „Тракия“ по посока София след патрулния екип. При проверката полицаите включват светлинен надпис, който указва на шофьора да отбие встрани. Органите на реда проверяват товарното помещение на бус.

Шофьорите също отчитат засиления контрол, някои са проверявани по два пъти дневно.
„Аз инцидентно го карам този бус, не съм шофьорът, но днес и с колата ме спряха”, коментира Николай.

За броени дни в този участък са установени 11 пияни

зад волана.

„Откакто започна изпълнението на тази мярка има голям брой нарушения, тъй като служителите се движат в трафика. Най-голяма опасност за движението са рисковите изпреварвания на забранени участъци, изпреварвания в дясната страна на АМ „Тракия“, изпреварвания през аварийната лента”, коментира главен инспектор Илиян Николов, началник на „Пътна полиция“ в Сливен.

Война срещу войната по пътищата МВР води

и със законодателни предложения. А заради засиления мигрантски натиск патрулите спират предимно бусове и товарни коли. Последната група задържани в района на Сливен е преди два дни.

Междувременно ограничават достъпа на най-старите коли в центъра на София. Приеха въвеждането на нискоемисионните зони.

Общинските съветници в София приеха доклада

за въвеждането на нискоемисионните зони в центъра, пише Dariknews.bg. Решението бе гласувано с 43 гласа „За“, 12 – „Против“ и един общински съветник се е въздържал.


С него се ограничават най-замърсяващите коли от първи и втори екологичен клас. В първа категория попадат автомобили на дизел на 20 години и на бензин над 30 години.

Центърът на София се разделя на две зони

в които ограниченията за влизане ще са в сила за зимния сезон:

Зона „Малък ринг“ – между булевардите:

„Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и улица „Опълченска“. От 1-ви декември 2023-а година ще влязат в сила ограниченията за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група. Година по-късно същите ограничения ще важат и за колите от втора екологична група.

з
Зона „Голям ринг“ – оградена от булевардите

„Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П. Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х. Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И. Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“, се предвижда да има от 1-ви декември 2025-а година, когато ще бъде забранено влизането на най-замърсяващите автомобили от първа екологична група, а от декември 2027-а година – и за тези от втора екологична група.Ограниченията не засягат хората, които живеят в конкретните зони. Няма да се отнасят и за хората, които са със специални потребности и увреждания. Контролът ще се осъществява с камери за видеонаблюдение.

Въвежда се и забрана за отопление на твърдо гориво

в девет района на София. За нея обаче е предвиден тригодишен гратисен период, в който хората ще могат да подменят своите печки на дърва и въглища. Първоначално забраната ще се въведе в районите, в които има достъп до „Топлофикация“ или инфрастуктура за природен газ. зПредложението бе отлагано от вече близо година. В крайна сметка съветниците от ГЕРБ-СДС и ДБ постигнаха консенсус по доклада и така той получи подкрепа.

Марката се прилага от десетилетия

във всички европейски столици, а целта е да се осигури по-чист въздух, категорични са вносителите.

- реклама -
error: Съдържанието е защитено