Google, глоба, Facebook, бисквитки

Нови милионни глоби за Google и Facebook заради политиката за „бисквитки“

Националната комисия по въпросите на информатиката и свободите (CNIL), която се грижи за личните данни на французите, обяви днес, че е наложила тежки глоби от съответно 150 и 60 милиона евро на Google и Facebook заради практиките им в областта на „бисквитките“, предаде Франс прес. Тези цифрови маркери се използват основно за целева реклама.

Размерът на глобата за Google е рекорден за всички категории санкции, наложени от комисията. Световната търсачка вече бе глобена със 100 милиона евро през декември 2020 г. отново заради „бисквитките“.

Националната комисия по въпросите на информатиката и свободите установи, че сайтовете facebook.com, google.fr и youtube.com не позволяват да откажете от „бисквитките“ и просто трябва да ги приемате, съобщи контролният орган.

Двете платформи имат три месеца, за да изпълнят изискванията на комисията и ако не го направят ще трябва да плащат глоба от 100 000 евро за всеки ден закъснение.

Google обяви пред АФП за промяна в практиките си след решението на комисията. Като зачитаме очакванията на интернет потребителите, се ангажираме да въведем нови промени и да работим с Националната комисия по въпросите на информатиката и свободите в рамките на европейската директива за конфиденциалност и електронни комуникации, увери американският гигант.

„Бисквитките“позволяват да се проследят страниците, в които влизат потребителите, за да могат след това да им изпращат персонализирана реклама, съответстваща на интересите им. Те много често са заклеймявани, заради това, че заплашват личните данни на потребителите.

След влизането в сила на европейската разпоредба за личните данни през 2018 г. интернет сайтовете са задължени да спазват по-строго правила и да се иска съгласието на потребителите, преди да се активират „бисквитките“.

В случая със санкциите, наложени на Google и Facebook, френсккият контролен орган изтъква противоречието между лесното приемане на „бисквитките“ и трудността те да бъдат отказани.

За да бъде объркването още по-голямо, добавеният от Facebook бутон за отказ от тракери, също се нарича „приемете бисквитките“, съобщи комисията.

Източник: Dir.bg

- реклама -