Николай Денков: Рано е да се говори за удължаване на учебната година

Рано е да се говори за удължаване на учебната година, защото това е доста тежък процес, свързан е с изпитите, коментира пред журналисти служебният министър на образованието и науката Николай Денков на излизане от сградата на парламента.

Денков е номиниран от „Продължаваме Промяната“ да остане на поста и в бъдещия редовен кабинет.

„Никога досега по никакъв повод не съм казвал, че трябва да се отменят външното оценяване или държавните зрелостни изпити.

Това би било изключително тежък проблем за цялата образователна система, защото това задава определена мотивация за децата и родителите и също така ни дава възможност да разберем къде се намира образователната система, включително и дефицитите, които са се натрупали междувременно“, допълни Денков.

По думите му, друг е въпросът може ли да се подобри форматът на тези изпити и това е въпрос, който е залегнал в коалиционното споразумение.

Той обясни, че не е въпрос за нова формула, а дали може да се повишат проверките, които са свързани не просто със зазубряне на знания, а разбиране и компетенция.

Денков посочи, че в коалиционното споразумение е залегнал и преглед на учебниците и учебните програми, който ще отнеме време.

„Нека да видим как ще се развие вълната в началото на следващата година“, коментира още Николай Денков.

Той посочи, че вече са разменили няколко думи с предложената за министър на здравеопазването Асена Сербезова, и че първата им задача е да седнат заедно с медицинските специалисти и да обсъдят какъв ще бъде подходът.

„Той трябва да бъде последователен, т.е. когато се направи план, той да се спазва, всички да знаят какво ще се случва“, допълни просветният министър.

Николай Денков коментира, че за него не е било трудно да се съгласи да остане на поста, защото има добри отношения с Кирил Петков и Асен Василев.

Ние имаме общи идеи за развитие на България, каза той.

Като първи приоритет Денков посочи качеството на образованието, качеството на висшето образование, на научните изследвания, а като друг приоритет – професионалното образование, не само, защото по думите му трябват кадри на икономиката, а защото има деца, младежи, които нямат афинитет към академично развитие.

- реклама -