Nia Faye с безплатни консултации за вашия онлайн бизнес

Ния Коцева е управител и съ-основател на водещата агенция за инфлуенсър маркетинг в България, INFLUENCER.BG. Ния завършва своето висше образование в Англия и след като работи няколко години в Европейския парламент в Брюксел, се прибира в родината и се потапя в родната маркетинг среда. Дава старт на агенцията преди няколко години, в зората на развитието на инфлуенсърите в България, с цел да развие сферата и да покаже новите възможности за рекламата и бизнеса в този сектор. С Ния се свързахме по повод инициативата на нейния екип за безплатни консултации за хората, които са решили да развиват повече онлайн бизнеса си, след въвеждането на ограниченията заради коронавируса. Ето какво ни разказа тя.

FN: В ситуацията на т.нар. социална изолация, хората са притеснени, тревожни, уплашени за бъдещето, за бизнеса си – Вие от influencer.bg стартирахте безплатни консултации за подпомагане на онлайн бизнеси. Разкажи ни за вашата инициатива – към кого е насочена и каква е идеята?

– Вярваме, че сега е особено важно да си помагаме един на друг, и като хора, и като бизнеси. Кризата донесе със себе си много предизвикателства, и в икономически, и в социален аспект. Именно затова започнахме онлайн консултациите, в които искаме да помогнем на всеки бизнес, който трябва да се адаптира към новите условия и нужди на потребителите, които сега са главно насочени онлайн. Нашата основна сфера на бизнес е достигането до клиенти в социалните мрежи, с помощта на инфлуенсърите. Те са хората, които комуникират тясно с потребителите и които могат да стимулират продажбите и да помогнат на бизнес да прескочи кризата.

FN:  С какви въпроси и проблеми се обръщат най-често към вас?

– За много бизнеси се наложи да фокусират почти изцяло дейността си в онлайн продажби. Това е предизвикателно за всеки, защото онлайн магазин не е като физически – хората няма да го видят на улицата случайно. За други, чиито стоки се намират все още в големите вериги отново е нужно да засилят онлайн продажбите, защото големите магазини имат намален капацитет на прием на хората. Така че собствениците на бизнеси и маркетолози ни питат как могат да комуникират адекватно рекламни послания в момента онлайн и как биха могли да направят партньорства с инфлуенсъри с цел разпознаваемост на компанията и продажби.

FN: Думата инфлуенсър придоби популярност в последните години. Накратко какво е това и какви качества трябва да притежава човек за да е добър в тази област?

За нас инфлуенсърът е човек, който има ангажирана потребителска база в социалните мрежи, и качва активно интересно съдържание в социалните си мрежи. Основното, което търсим в един инфлуенсър е да има добър контакт със своите последователи и изградено доверие с тях. Да дава добър и положителен пример и със съдържанието си да влияе на хората, които го следват. Влиянието може да се разпростира в различни аспекти – от смях, пред мода и козметика, здравословен начин на живот и др.

Много често се случва да ни питат – “Как мога да стана инфлуенсър?”. Истината е, че рецепта за това няма. Един добър инфлуенсър, по начина, по който ние го разбираме, притежава микс от различни качества – харизма, креативност, социални умения, професионализъм. Повечето от тези качества се придобиват трудно.

FN: Ти самата се занимаваш с подобен тип маркетинг. До каква степен един инфлуенсър трябва да носи отговорност пред своите последователи и има ли морални граници?

– Инфлуенсърът носи отговорност пред своите последователи до толкова до колкото е изградил среда на доверие с тях.

Разбира се, има по-сериозни отговорности като това да не дава лош пример за нездравословни практики, да поддържа правни и морални изисквания при колаборация с компании и платени партньорства, и да не подвежда своите последователи. Но най-силната коректива за действията на един инфлуенсър е самата му аудитория. Хората са много бдителни и винаги ще реагират, когато нещо не е наред. А в повечето случаи инфлуенсърът не иска гневни коментари и загуба на последователи.

FN: В чисто човешки план какво послание би отправила в този момент?

Мисля, че сега е времето да бъдем по-добри един с друг и да си простим несгоди, да преодолеем комплекси и несигурности и да помислим какво ни е важно. Времето в карантина ни раздалечи физически един от друг и ни накара да осъзнаем какво ни липсва и какво сме подценявали. Надявам се да излезем с по-добри и топли сърца от цялата история и да се научим да работим заедно, а не против един друг. Тази пандемия ни показа, че пред такъв голям враг всички сме равни.

–––

ИНФОРМАЦИЯ ЗА КОНСУЛТАЦИИТЕ:

Може да се свържете за безплатна онлайн консултация с INFLUENCER.BG чрез:

• Mail: hello@influencer.bg

• Телефон: +35924942788

• Skype: hello@influencer.bg

• Zoom: https://us04web.zoom.us/j/872479238 или Meeting ID: 872-479-238

- реклама -