Микре

Неправилна маневра е една от водещите версии за катастрофата при Микре

Една от водещите версии за катастрофата при Микре е неправилна маневра, каза директорът на ГД „Национална полиция“ Христо Терзийски.

За да се потвърди или отхвърли обаче тази и други версии, ще бъдат направени медицински и технически експертизи. Той обясни, че към пътния участък в района на село Микре са пренасочени полицейски патрули от други районни управления, за да следят за сигурността.

Терзийски заяви, че малко по-късно днес ще участва в извънредно съвещание при вътрешния министър Валентин Радев, а по-късно и при премиера Бойко Борисов.

Терзийски се включи във възпоменателна служба в памет на загиналите от пътнотранспортни произшествия. За поредна година България отбелязва Световния ден за възпоменание на жертвите от пътнотранспортни произшествия, определен с решение на Генералната асамблея на Организацията на обединените нации.

На въпрос трябват ли по-големи санкции за нарушителите по пътя, началникът на „Пътна полиция“ Бойко Рановски отговори, че предприетите до момента мерки и законодателни промени дават резултат. Той допълни, че станалите тежки катастрофи показват, че има още какво да се желае и да се направи.

„Санкциите са достатъчно сериозни в момента, но не са това, което ще повлияе на поведението на водачите на пътя“, каза още Рановски и допълни, че са важни възпитанието и поведението на пътя на водачите.

В момента се проверяват фирми и водачи за използване на коланите, защото не може водач, който вози 20 или 50 пътници, да предприема маневри, с които да застрашава техния живот. Отговорност носят фирмите, водачите, а и съответните институции. В Ловешка област, съобщи той, ще бъдат изкарани нови патрули, които да покрият опасния пътен участък, а в момента текат обществени поръчки за закупуване на в.модерни технически средства – на 28 мобилни камери за видеонаблюдение и други за установяване на водачи, използвали алкохол и наркотици. Бойко Рановски напомни, че в автобусите, които са оборудвани с колани, те са задължителни за пътниците.

Черната статистика

Във връзка с отбелязването на Световния ден на загиналите при пътнотранспортни произшествия от Националния статистически институт изготвиха равносметка за случилото се в България през миналата година.

През 2016 г. у нас са убити 35 велосипедисти, а 409 са били ранени. При мотопедите числата съответно са 8 и 155. При водачите на мотоциклети на пътя са загинали 41, ранените са 522.

Най-кървава е била миналата година за пешеходците – 118 са загинали, 1790 – ранени.

Статистиката през годините показва, че през 2007 г. жертвите на пътя са 1006, а ранените – 9827. През 2011 г. има сериозен спад – 657 и 8301. Само че негативната тенденция през миналата година се завръща – със 708 жертви и 9374 ранени.

През миналата година са били убити 190 пътници в пътни превозни средства, а ранените са 3374.

При водачите на леки автомобили 2016 г. също не е била милостива – с живота са се простили 281 шофьори на леки коли, а ранените са 2723.

При тежкотоварните автомобили положението е следното – 20 убити и 317 ранени.

През 2016 г. на пътя са загинали 5 работници, други 7 са били ранени. В черната статистика има и категорията „други“ – 10 убити, 77 ранени, която включва и шофьори на автобуси, инциденти с каруци и други.

- реклама -