Aerial view of Mauritius island panorama and famous Le Morne Brabant mountain, beautiful blue lagoon and underwater waterfall

Некоректен туроператор разиграва двойка с почивка до Мавриций

Некоректен туроператор разиграва двойка с почивка до Мавриций. Некоректен туроператор разиграва двойка с почивка за Мавриций,  сигнализираха от платформата „Ние, потребителите“.

В края на 2023 съпрузи заплащат

авансово на агенцията 10-дневната си почивка, която е трябвало да бъде между 1 и 10 април 2024 година. Няколко седмици след като платили обаче организаторът ги информирал, че се налага датата на заминаването да се измести на 29.03.2024 г.

Осем дни преди отпътуването туристите са уведомени за нова промяна

– начало на 30.03.2024 г. и прибиране на 06.04., което скъсява продължителността на почивката с два дни и утежнява придвижването с допълнителни самолетни полети.

„Не бяхме съгласни с новите условия,

но ни заплашиха, че ще загубим цялата сума, ако не се съгласим, поради клауза в договора според която  туроператорът си запазва правото да променя полетното разписание до 3 дни преди датата на заминаване/връщане“, разказва съпругът.

1 ден и 13 часа преди заминаването семейството получава  мейл за трета промяна

поради „форсмажорна причина: официално писмо от властите на Джибути до авиокомпанията, че не може да лети над Еритрея поради политически конфликт между двете страни“.

На същата дата потребителите информирали

туристическата агенция, че не са съгласни и се отказват от пътуването. Като причини изтъкнали неколкократната промяна на датите, броя дни от 10 дни/7 нощувки на 8 дни/7 нощувки, като първият и последният ден са в полети (дори с 3 излитания и кацания в рамките на няколко часа) и съкратени до невъзможност за реално ползване.

В нито един момент хората нямали валидно подписан договор за пакетното пътуване,

тъй като при всяка промяна получавали нов проект на контракт, който туроператорът нито бил подписал, нито изисквал да му

бъде върнат с подпис от клиентите.

„Това означава, че със съпругата ми заминаваме на другия край на света, а нямаме подписан договор“, подчертава съпругът.

„Резервирахме почивката си точно по това време, когато на нас ни харесва и имаме възможност да го осъществим.

Работим, имаме задължения и бизнес ангажименти.

Самата почивка внимателно проучваме и желаем да бъде осъществена по начина, който ни е оферирана и ние сме одобрили. Не сме имали очаквания да пътуваме тогава, когато авиокомпанията има възможност

да осъществи полета и да ни уведоми 1-2 дни преди тръгване“,

посочва още потърпевшият.  Програмата, която е привлякла вниманието на двойката, продължава да стои непроменена на сайта на агенцията и към момента, а цената за един възрастен е 4107 лв. Това обстоятелство е допълнително доказателство, че операторът действа недобросъвестно и непрофесионално.

От „Ние, потребителите“ коментираха,

че при подобно стечение на обстоятелствата туристите могат да поискат разваляне на договора и възстановяване на заплатените за услугите суми на основание на Закона за защита на потребителите  и Закона за туризма. Те дават и съвети как как да защитите правата си в подобна ситуация. Сред тях са за

изрично искане за разваляне на договора и възстановяване на заплатените за пътуването суми.

При проблем, сезирайте контролните органи за нарушение на Закона за туризма и за нелоялни практики и неравноправни клаузи при представянето на офертата и в договорите за пътуването. А при необходимост, заведете дело.

- реклама -