Нанков

Нанков: Строим пътища за над 1.4 млрд. лева в момента

От 5 май миналата година до сега правителството е дало старт на пътни проекти за около 1 млрд. и 400 млн. лв. – страната ни прилича на строителна площадка. Това каза от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който депутатите изслушват за напредъка по пътните проекти.

Реалистично е през 2024 г. да имаме завършена АМ „Хемус“

„До края на годината ще се строят 77 км, нови 85 км ще се търгуват. Остават само около 90 км, които през 2019 г. от Велико Търново до пътен възел „Буховци“, област Търговище, отново ще търгуваме и 2019 г. ще започнем тяхното изграждане“, допълни Нанков.

Той е категоричен, че новата АМ “Хемус“ ще отговаря на всички изисквания.

По думите на министъра пред депутатите, България строи най-евтините магистрали в цяла Европа. „От последните седмици и дни жестоко се спекулира по темата, че видите в България ние строим, а и се возим в най-скъпите пътища в Европа“, каза Нанков. Той направи ретроспекция как се е движила цената на магистралите в България и обърна внимание, че най-скъпата магистрала е възложена през 2006 г. и уточни, че става въпрос за автомагистрала „Люлин“. Министър Нанков поясни, че средната цена в България е 3, 100 млн. евро. „Сърбия – 5,5 млн. евро, Румъния – 6, 43 млн. евро, Гърция – 10, 28 млн. евро.

„Сключихме договори за строително-монтажни дейности за почти 500 млн. лв. Ремонтират се второкласни, третокласни, а и общински пътища, мостови съоръжения, тунели и други съоръжения от техническата инфраструктура. Смея да твърдя, че всички обществени поръчки, провеждани от Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и в частност Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) са публични, прозрачни и в пълно съответствие с нормативната уредба“, каза министър Нанков.

Той подчерта, че големият брой кандидати за обществените поръчки е доказателство, че се работи „на светло и под прожекторите“. Нанков обясни също, че критериите за участниците не са дискриминационни. „В този ракурс е и фактът, че броят на обжалванията е изключително нисък през последната година и половина, което отново доказва, че процедурата и работата на комисиите са без забележки“, допълни министърът. Нанков обърна внимание, че един от моторите на брутния вътрешен продукт, който през 2017 г. бележи рекорд, е именно строителният сектор.

- реклама -