Намаляват поръчките на вредни храни. Нараства интересът към тайландски, ориенталски и японски специалитети.
Хранителните навици се променят.
Според проучване почти 94 процента от българите вярват, че храната има значителен принос за здравето им, а 82,9 процента активно търсят по-здравословни опции при поръчка на храна за вкъщи.
съобщават от компанията.
Анализът на направените поръчки през платформата им проследява за трета поредна година хранителните навици у нас и ги съпоставя спрямо глобалните. От компанията
са провели и социологическо проучване
сред повече от 1000 жители на големи градове в страната в сътрудничество с „Прогрес консулт“, свързано с тенденциите при хранителните навици в България и как те намират отражение спрямо глобалните.
Промяна
Данните показват, че хранителните навици на българите са се променили през изминалата година, балансирайки местните вкусове с глобалните влияния, отбелязват от компанията.
Отчита се нарастващо търсене
на по-здравословни хранителни опции, приоритизиране на автентичната кухня и превръщането на ежедневните моменти в поводи за събирания с близките. Местната, италианска и американска кухня доминират в поръчките, но нараства интересът на българина и към тайландски, ориенталски и
японски кулинарни вкусове, показва анализът.
От компанията отбелязват още, че докато световните тенденции подчертават иновациите и експериментирането, проведеното социологическо
проучване за локалния пазар показва,
че българските потребители наблягат на простотата, качеството и емоционалната връзка с храната.
Съставки
Почти 80 процента от анкетираните българи посочват, че за тях е от съществена важност храната, която консумират, да е автентична, с проверени и близки до дома съставки. 67,2 процента споделят, че дейности като да се поглезиш с любимата си храна или напитка, както и да си поръчаш храна, правят деня им по-специален.