Намалената цена на ученически раници – неизвестно в математическо уравнение
С наближаването на началото на учебната година започва и подготовката на децата за първия учебен ден – раница, тетрадки, облекла, моливи, химикали и прочие са нещата които слагат в кошницата родителите.
Поради крупната сума която се събира за подготовката на децата мнозина от нас се оглеждат за отстъпки в книжарниците.
Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници, облекла и пособия в кампании
от типа „обратно на училище“
се оказва математическа задача с неизвестно, сигнализират от онлайн платформата „Ние потребителите“.
В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета
са посочени само старата цена и процентът на намалението. Друг път пък на етикета е изписана само старата цена и
нищо не подсказва за по-евтина покупка,
въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за промоция на „всички“ ученически стоки.
Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“,
която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки.
В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни.
Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: „Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички,
поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от „Ние, потребителите“.
Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: „Намаление на всички детски продукти и раници“ и „-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така.
В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.
„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули,
а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат,
е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се
продават много неща на редовните им цени.
Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.