Намалената цена на ученически раници – неизвестно в математическо уравнение

Намалената цена на ученически раници – неизвестно в математическо уравнение

С наближаването на началото на учебната година започва и подготовката на децата за първия учебен ден – раница, тетрадки, облекла, моливи, химикали и прочие са нещата които слагат  в кошницата родителите.

Поради крупната сума която се събира за подготовката на децата мнозина от нас се оглеждат за отстъпки в книжарниците.

Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници, облекла и пособия в кампании

от типа „обратно на училище“

се оказва математическа задача с неизвестно, сигнализират от онлайн платформата „Ние потребителите“.

В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета

са посочени само старата цена и процентът на намалението. Друг път пък на етикета е изписана само старата цена и

нищо не подсказва за по-евтина покупка,

въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за промоция на „всички“ ученически стоки.

Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“,

която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки.

В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни.

Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: „Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички,

поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от „Ние, потребителите“.

Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: „Намаление на всички детски продукти и раници“ и „-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така.

В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.

„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули,

а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат,

е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се

продават много неща на редовните им цени.

Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.

 

- реклама -