българите, Австралия, Нова Зеландия, гласуване, избори, балотаж

Най-скъпите предизборни кампании са били на ПП-ДБ и ДПС-НН, най-евтината – на АПС

Най-скъпите предизборни кампании са били на ПП-ДБ и ДПС-НН, най-евтината – на АПС

Сметната палата публикува отчетите  за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания на участниците в изборите за народни представители за Народно събрание на 27 октомври 2024 г. Всички 19 политически партии, 9 коалиции от партии и един инициативен комитет са подали отчетите си в одитната институция

в законовия срок – до 30 работни дни след деня на вота както е според Изборния кодекс, обявиха оттам.

„ДПС – Ново начало“ и „Продължаваме промяната – Демократична България“ са разполагали с най-много средства за финансиране за предизборните си кампании

за вота на 27 октомври, става ясно от отчетите на Сметната палата.

ПП-ДБ са набрали 1,3 милиона лева за кампанията си, като са разходвали над 700 000 от тях, а близо 600 000 лева са непарични средства и дарения. При формацията на Делян Пеевски са събрани около 1,2 милиона, но са разходвани 1,16 милиона лева. Ръководителят на „ДПС – Ново начало“ Делян Пеевски не е дал пари,

а най-голямото дарение е от 1 октомври на Хамди Илиязов – 200 000 лева.

За сравнение – „Алианса за права и свободи“ около Ахмед Доган е разполагал с 95 722,41 лева.

Кампанията на партия „Възраждане“

се приближава до един милион лева – 996 540,5 лева. Партията на Костадин Костадинов, който не е направил дарение за участието на формацията в предизборната кампания, е получила множество дарения от по 10 000 лева.

ГЕРБ-СДС са отделили малко над 900 000 лева

 за предизборната си кампания, която изцяло е финансирана със собствени средства. „Има такъв народ“ са дали над 758 000 лева за кампанията, а „БСП – Обединена левица“ – близо 707 000 лева.

Партия МЕЧ е разполагала с 305 000 лева,

част от които от партийна субсидия заради предишния вот, а останалата „на косъм“ под чертата партия „Величие“ е хвърлила 350 000 лева в кампанията, като в отчета не са описани дарители или работа с медии и рекламни агенции. Финансирането е от държавната субсидия и „други средства“. 

Обобщени данни за извършените дарения

и предоставените средства на участниците в изборите според Единния регистър по Изборния кодекс:

  • Общ брой на направените дарения от физически лица: 257
  • Общ размер на направените парични дарения: 1 300 028 лв.
  • Обща стойност на направените непарични дарения: 263 124 лв.
  • Общ брой на предоставените средства от кандидати и членове на инициативни комитети: 267
  • Общ размер на предоставените парични средства: 1 227 631.38 лв.
  • Обща стойност на предоставените непарични средства: 37 746.78 лв.

- реклама -