МРРБ пътища, МРРБ, АПИ, финансиране

Над 1637 км републикански пътища са ремонтирани с пари от държавния бюджет, 432 км – с пари от ЕС

В периода май 2017 – октомври 2020 г. Министерството на регионалното развитие и благоустройството е положило усилия и е осигурило значителен финансов ресурс както от държавния бюджет, така и чрез програмите на Европейския съюз за рехабилитацията и поддържането на републиканската пътна мрежа, която е 20 хил. км.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на парламентарния контрол.

Регионалният министър уточни, че през този период осигурените средства за поддръжка на пътна инфраструктура са над 488 млн. лв.

тол такси

Близо 1,3 млрд. лв. от държавния бюджет са средствата за ремонт на пътища и съоръжения. 31 млн. лв. са целеви за обекти от републиканската пътна мрежа, засегнати от геодинамични процеси и явления.

По Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 са сключени 31 договора за финансиране рехабилитацията на пътни отсечки с обща дължина 552 км. Предоставената безвъзмездна финансова помощ е 396,3 млн. лв., съобщи още регионалният министър.

Общо 146 км пътища са рехабилитирани или в процес на рехабилитация или строителство с финансиране от програмите за трансгранично сътрудничество.

В периода 2017 – 2020 г. ремонтираните участъци със средства от държавния бюджет са 1637,883, а от фондове на ЕС – 432,322 км, отчете министърът.

мостове, съоръжения, виадукти АПИ ремонти опасни

Напълно завършени са ремонтите работи по 10 виадукта на магистралите „Тракия“ и „Хемус“. В процес на изпълнение са още 18 съоръжения. Отделно се изпълняват дейности като ремонт на лявата тръба на тунел „Витиня“, а десните тръби на тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“ са ремонтирани през 2018 г. като са приведени в съответствие с всички европейски изисквания, коментира още министърът.

Аврамова информира, че ремонтираните по Програма „Основен ремонт“ на АПИ съоръжения са 7 в областите Варна, Перник, Враца, Бургас и Сливен. 62 големи съоръжения са ремонтирани и 2 нови са изградени със средства по ОПРР 2014–2020 г.

Чрез Агенция „Пътна инфраструктура“ осигурените средства се разпределят за подготовка и реализация на проекти за ремонт на пътни участъци и съоръжения, както и за текущо поддържане на пътищата, включително превантивни дейности, ремонт при аварийни ситуации, зимно поддържане, подмяна на знаци, маркировка и ограничителни системи.

Ключов приоритет е не само гарантиране качеството на днес използваната инфраструктура, но и на тази, която в момента се изгражда и поколения след нас ще използват, заяви Аврамова.

Тя напомни, че приоритет на правителството е завършването на магистралния пръстен, подобряване на транспортната свързаност между Северна и Южна България и гарантиране безопасното и удобно преминаване по трансевропейските коридори на територията на страната. През последните 3 години усилено се работи в посока строителството на магистралите „Хемус“, „Струма“ и „Европа“ и на участъка от „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Стартира модернизацията на пътя „Видин – Ботевград“ и се процедира стартът на магистралата „Русе – Велико Търново“, които са част съответно от трансевропейските коридори №4 и №9. Подготвя се изграждането на тунела под прохода Шипка. Търсят се варианти за осигуряване на финансови източници за подготовката и изпълнение на автомагистрала „Черно море“ и на тунела под прохода „Петрохан“, коментира Аврамова.

- реклама -