На 1 януари 2025 г. започва ерата на новото поколение. Децата, родени след Нова година, ще живеят в епоха, в която изкуственият интелект и автоматизацията са напълно внедрени.
Oт 1 януари 2025 г. в света ще навлезе
най-новото демографско население – поколението Бета. Групата, състояща се от деца, родени между 2025 г. и 2039 г., се очаква да съставлява 16% от световното население до 2035 г., като много от тях вероятно ще видят зората на 22-ри век, според социалния изследовател Марк Маккриндл, на когото често се приписва определянето
на етикетите за поколения.
нова ера в човешката история.
„Бета бебетата“, както ги наричат, ще израснат в епоха, която се характеризира с безпрецедентна технологична интеграция в ежедневието. Те вероятно ще бъдат първото поколение, което ще се сблъска с „автономен транспорт в голям мащаб, здравни технологии и потапящи виртуални среди като стандартни аспекти на ежедневието“.
„Докато поколението Алфа преживя възхода
на интелигентните технологии и изкуствения интелект, поколението Бета ще живее в епоха, в която изкуственият интелект и автоматизацията са напълно внедрени в ежедневието – от образованието и работните места до здравеопазването и развлеченията“, казва Маккриндъл в публикацията си в блога.
Предизвикателства пред поколението Бета
Макар че технологиите ще са на една ръка разстояние, поколението Бета ще наследи и обществен пейзаж, който се характеризира с няколко сериозни предизвикателства, като например
изменението на климата,
урбанизацията и промените в динамиката на световното население. Очаква се тези предизвикателства да накарат поколението Бета да даде приоритет на адаптивността, качеството и сътрудничеството.
Въпреки че предишните две поколения
бяха по-съзнателни по отношение на околната среда от своите предшественици, поколението Бета ще трябва да поеме отговорността да гарантира, че устойчивостта не е просто модна дума, а основно очакване.
„Разбирането на техните нужди,
ценности и предпочитания ще бъде от решаващо значение, тъй като предвиждаме как те ще оформят бъдещето на обществото.“
Освен това, тъй като социалната връзка
вече се превръща в дефицитна стока в съвременния свят с нарастването на платформите на социалните медии, поколението Бета ще трябва да намери начини да бъде свързано в реален смисъл.
*Източник: Vesti