Може ли да приемем еврото от средата на годината

Може ли да приемем еврото от средата на годината.

Не мисля, че това е възможно да влезем в Еврозоната в средата на годината. 

Това коментира финансистът Любомир Каримански в предаването „Събуди се”.

Вчера премиерът Денков каза, че е възможно да поискаме отлагане на преразглеждането на фактора инфлация и евентуално влизането ни в Еврозоната да не бъде януари, а юли.

Каримански обаче смята, че такава практика няма в ЕС – държава да е приета по средата на годината.

„Второ – всичко онова, което трябва да бъде съобразено с така наречените Маастрихтските критерии,

те не са по средата на годината или не се отчитат към някаква междинна полугодишна отчетност.

Според мен е притеснително, че самото правителство вижда, че към доклада,

който трябва да излезе през юни, ние няма да можем да изпълним критерия за инфлацията”, каза Каримански.

„Ако наистина целта ни е 01.01.25 г., то виждаме, че това е трудно изпълнимо заради критерия за инфлацията. Няма как да искаме на 01.01.25 г. да бъдем приети,

а в същото време четох, че премиерът искал септември месец да оценим инфлацията.

Това е недопустимо, никой няма да мине към такава стъпка в навечерието на евроизбори”, каза Каримански.

Според него до юни е почти невъзможно да се справим с критерия инфлация.

„За 2023 г. тя е 9,5%. Ако трябва докладът да е готов юни,

то трябва до април да следим средногодишната инфлация. Дори да е отрицателна, не съм сигурен, че ще постигнем този критерий дотогава”, каза Каримански.
„Притеснява ме дали в България няма да има един гръцки сценарии. 

Тогава имаше съмнения за манипулация в националната статистика на Гърция.

Гледайки някои от данните за БВП, за данъчни и неданъчни приходи, за разходите на държавата,

имам съмнения за нарастването на числото на БВП.

Трябва международен и европейски одит. Искам да бъдат потвърдени тези данни. Но това са мои съмнения”, каза Каримански.

Според него приемането на България в Шенген по въздух и вода не се отразява на икономиката или ако се отразява, е минимално и пренебрежимо.

- реклама -