Мая Манолова омбудсман Топлофикация отчет

Мая Манолова: „Топлофикация“ е моят Хари Потър – прибира с магия парите на столичани

В рамките на две години, 62 012 граждани са получили съдействие от институцията на омбудсмана, а постъпилите жалби и сигнали са 22 607.

Това отчете днес националният обществен защитник Мая Манолова, която преди две години на тази дата встъпи официално в длъжност. Манолова даде знак, че няма да се откаже от битката си с монополиста за повече справедливост в сметките и уважение, които дружеството дължи на гражданите.

Ние сме пред „Топлофикация София“, защото това е едно от нашите недовършени дела“, призна омбудсманът.

Тя разказа, че преди няколко месеца една млада, интелигентна жена я е попитала какво се случва с борбата й срещу „Топлофикация София“. Манолова й отговорила, че всичко предприето от нея до момента не дава очаквания от хората резултат и е на път да вдигне ръце. Тогава жената й напомнила, че авторката на поредицата за Хари Потър – Джоан Роулинг получила 12 отказа от 12 различни издателства, преди романът й да бъде публикуван.

„Топлофикация“ е моят Хари Потър, който с магьоснически способности прибира парите от джобовете на столичани“, заяви Манолова.

Тя посочи, че усилията й все пак бележат известен успех – намаляване 6 пъти на юрисконсултските възнаграждения, които товареха допълнително сметките на българските граждани.

„Ако преди юрисконсултите на „Топлофикация“ събираха два пъти по 300 лв. и един път по 350 лв., сега събират по 50 лв., толкова им присъжда съдът. Освен това, тъй като те включиха в своите известия и сметки информация, че предстои длъжникът да бъде даден на съд, много хора естествено предпочитат да си платят 20 лв., вместо да платят 1020 лв., след като минат през съдебен и през изпълнителен процес“, припомни още общественият защитник.

Тя бе категорична, че през тази година нейна цел ще бъде промяна в законодателството и в наредбата, която урежда работата на „Топлофикация“, за да има справедливо определяне на такса „сградна инсталация“, разбираеми сметки и ясни договорни отношения между гражданите, етажната собственост и топлинните счетоводители. Тя ще настоява и за правила в работата на абонатните станции, за повече прозрачност в управлението на дружеството, както и за пълна информация къде, в какви срокове и за какви суми се извършват ремонтите.

По думите на Манолова, освен промени в нормативната база са необходими и промени в начина на работа на мениджмънта на „Топлофикация София“, както и затягане на контрола от СОС върху дружеството.

- реклама -