мода
сн. БГНЕС

Маските превзеха висшата мода – СНИМКИ

В седмицата на модата в Мадрид маските се превърнаха в главно действащо лице. Те се носят както от публиката в залите, така и от манекените на модния подиум. За първи път фирма за хирургически маски спонсорира модно събитие, съобщава Евронюз.

сн. БГНЕС

В сътрудничество с четирима испански дизайнери, Mascarillas Béjar разпространи 15 000 дизайнерски маски сред присъстващите, за да гарантира безопасността на мястото.

„Видяхме, че трябва да направим нещо различно, защото маските са тук, за да останат и те вече са допълнение към облеклото ни, като чанта или мобилен телефон“ обяснява Франсиско Санс, вицепрезидент на Mascarillas Béjar.

сн. БГНЕС

Маските са си проправили път към висшата мода. Дизайнерите са ги включили, за да придружават своите творения. Йон Фиц създаде линия с 13 различни дизайна.

сн. БГНЕС
сн. БГНЕС

„Хората искат маска, която да съответства на ризата или маска, направена от същия плат като шала. Мисля, че маските са нещо, което е с нас 24 часа в денонощието и е част от нашия външен вид , аксесоар, с който да подчертаваме лично присъствие“, казва модният дизайнер Йон Фиц.

сн. БГНЕС

Това беше нетипична модна седмица с ограничен капацитет поради правилата за социално дистанциране. Организаторите трябваше да преосмислят събитието, за да спасят тазгодишното издание.

„Смятахме, че е важно за модната индустрия и за Испания да продължим събитието, стига да можем да спазим всички стандарти за здравословна безопасност в контекста на COVID-19. Те трябваше да имат своя моден подиум, платформата си, място за показване. тяхната работа“, казва Нурия де Мигел, директор на Mercedes Benz Fashion Week в Мадрид.

сн. БГНЕС
сн. БГНЕС

COVID-19 удари силно модната индустрия. Общите продажби са спаднали с 40% в Испания. Пандемията принуди сектора да преосмисли своя бизнес модел.

Моделите смениха модния подиум със студио. С по-малко модни събития лице в лице и по-малко клиенти във физическите магазини, марките увеличават инвестициите си, за да консолидират своето присъствие и онлайн продажби

„Забелязахме голямо увеличение на фотографията, насочена към електронна търговия. Много марки, които може би не са използвали моделиране или са го използвали за малка част от колекцията си, но по-голямата част от каталога им е просто изображение на артикула, сега те изискват повече снимки на модели от преди“, казва Алехандро Ескохотадо, директор на агенцията за модели Six Management.

Тъй като коронавирусът продължава да се разраства в света, изглежда маските остават, поне засега. Но пандемията няма да спре модата. Може да я промени, но шоуто трябва да продължи!

- реклама -