„Маркет линкс“: Балотаж ще реши битката за президент

„Маркет линкс“: Балотаж ще реши битката за президентския пост

„Продължаваме промяната“ е втора сила, изпреварва БСП

Президентските избори вероятно ще се решат на втори тур. Това е изводът на социолозите от „Маркет линкс“. Проучването е финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията, проведено е сред 1112 лица над 18 г. в страната в периода 2-7 ноември по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

Сред решилите да гласуват Румен Радев събира подкрепа от 46,7 на сто. Това е разлика от повече от 20 пункта пред втория. Подкрепеният от ГЕРБ-СДС Анастас Герджиков получава 25,6 процента.

Кандидатът на ДПС Мустафа Карадйъ е трети с 10,3 процента, а председателят на ВКС Лозан Панов (подкрепен от „Демократична България“) има подкрепата на 7,7 процента.

Лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов има 2,6 на сто от гласуващите. А певицата Луна Йорданова е шеста по резултат – с около 1,3 процента.

Решаваща за президентския вот е и активността. Пред социолозите твърда убеденост, че ще гласуват, изразяват мнозинството от българите – почти 60 на сто. Други 19 процента заявяват, че вероятно ще го направят.

Почти 5% от гласуващите не са избрали своя кандидат и така е възможно пренареждане.

Кой влиза в Новия парламент?

Сред заявилите, че ще гласуват ГЕРБ-СДС са първи с 23 процента. Втора е формацията на Кирил Петков и Асен Василев с малко над 16 на сто. Левицата се очертава да бъде трета политическа сила, според социолозите – с 12.1 процента.

ДПС е след тях с малко над 11 процента. „Демократична България“ събира 10,5 на сто. Според изследването „Има такъв народ“ на Слави Трифонов e на шеста позиция с подкрепа около 10 процента.

На ръба за влизане в парламента остава „Изправи се БГ! Ние идваме“ с 4,1. Под тях са „Възраждане“ с 3 % и ВМРО с 1,2%.

Данните са от проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и Маркет ЛИНКС, проведено сред 1112 лица над 18 г. в страната в периода 02-07 ноември 2021 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

- реклама -