„Майкрософт“ след срива: Рестартирайте компютъра 15 пъти

Рестартирайте компютъра 15 пъти. Този съвет предложи технологичният гигант „Майкрософт“ след най-мащабния IT срив,

ударил стотици и дори хиляди компании от всички сектори на икономиката

в световен мащаб.

Според компанията именно това е помогнало на някои от потребителите, които използват компютри, съобщава Би Би Си.

„Може да се наложи да рестартирате няколко пъти, но като цяло отзивите за този метод са положителни. Според потребители на този етап рестартирането е ефективна стъпка за отстраняване на проблеми“. Това обясняват от „Майкрософт“. В някои случаи се е налагало компютърът да бъде рестартиран 15 пъти, но в крайна сметка се оправя.

Предложено е и изтриване на определен файл – същото решение, което някои служители на фирмата за киберсигурност Crowdstrike дават в социалните медии.

По-рано днес основателят и главен изпълнителен директор на Crowdstrike Джордж Курц, заяви, че компанията дълбоко съжалява

По-рано днес основателят и главен изпълнителен директор на компанията за киберсигурност Crowdstrike Джордж Курц заяви, че

компанията дълбоко съжалява за последиците,

които сривът в IT системите имаше за институции и компании по цял свят.

Пред NBC Курц каза, че проблемът се дължи на грешка в единия от ъпдейтите.

„Идентифицирахме го много бързо и го отстранихме. Crowdstrike вече работи с всеки клиент, за да се увери, че всички ще се върнат онлайн“, коментира още Курц.

По думите му негативно взаимодействие между актуализацията и операционната система на „Майкрософт“ е довело до срива на компютрите и предизвика глобалното прекъсване.

Компанията се занимава с „осигуряване на индикатори за атака в реално време, откриване и защита“ на възможни заплахи за киберсигурността. Един от най-големите й клиенти е „Майкрософт“, който беше силно засегнат от срива. На компютрите се появяваше син екран с надпис, че компютърът е открил проблем и трябва да се рестартира.

Сред засегнатите бяха още много банки, стокови борси, телевизии и онлайн медии, както и летищата по цял свят.

- реклама -