Липсата на опция „Преглед и тест“ при е-магазините може да е индикация за бъдещ проблем
Възрастна дама, която поръчала от електронен магазин магнитни кубчета за подарък на внуците си за празниците, е получила пратка със съвсем друг артикул, а продължителните ѝ опити да върне сгрешения пакет и да си възстанови заплатената сума остават неуспешни. За този случай информират от
онлайн платформата „Ние, потребителите“, където е постъпил сигналът.
„Търговецът не е оставил опция „преглед и тест“ и дамата е заплатила пратката в офиса на куриерската служба. Когато отворила пакета, установила, че е доставен съвсем друг артикул. Върнала го е на търговеца чрез куриера,
но още не може да си получи обратно парите.
Писмено и по телефона е уведомила търговеца, че заради сгрешената пратка желае да се откаже от покупката и да и бъдат възстановени заплатените суми. По телефона сътрудникът е заявил, че не може да и съдейства,
защото търговецът е чуждестранен и я насочил да пише на отдел „Рекламации“.
След опит за връзка с тях проблемът остава нерешен, защото отговор няма и дамата не успява да си върне парите, които търговецът в този случай ѝ дължи.“,
разказа основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Във връзка с казуса тя препоръча, особено в кампании за масови намаления, хората да предпочитат търговци, които предоставят опцията „Преглед и тест“, за да имат възможност да проверят дали изпратеното отговаря на поръчаното.
При възникването на подобен проблем пък да се оформи на място протокол
с представител на куриерската служба, че пратката е сгрешена. Така потребителят ще си осигури документи, въз основа на които да предяви своята претенция не само пред търговеца, но и пред институциите, включително и съда.
„Когато грешката при изпращането на стоката е на търговеца,
възстановяването на правата не следва да струва нищо на потребителя. Това не е този 14-дневен срок, в който ние решаваме по собствено желание да се откажем от поръчка,
която сме направили.
Това е рекламация, която предявяваме, защото има несъответствие между онова, което сме заявили, и това, което сме получили“, разясни още Руменова.