КЗП пусна нова платформа за жалби от търговици „Аз клиентът“

Целта на платформата „Аз-клиентът“ е чрез способа на помирението да успокои пазара и да намали нелоялните търговски практики. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по време представяне на новата виртуална платформа „Аз-клиентът“.

Платформата е разработена от създателите на приложението „Аз-кметът“ и е предназначена за обмен на информация между търговци и техните клиенти по потребителски казуси.


„Това е нещо много ефективно, което има за цел да помогне на потребителите да комуникират по-лесно както с търговците, така и с контролния орган – КЗП. Основната цел е бързо, лесно и достъпно всеки гражданин, който е изпаднал в някаква ситуация на некоректно търговско споразумение, да отправи своя сигнал първо към търговеца, а ако това не помогне, и към контролния орган. Нашата работа е спорът да бъде разрешен така, че всички страни да останат удовлетворени“, каза още Маргаритов и обясни, че по този начин ще се намалят нелоялните търговски практики и ще се покаже на търговците, че чрез пътя на помирението могат да спечелят много повече клиенти.

Надявам се, че тази апликация ще бъде една провокация за по-интензивното използване на помирителните комисии. Но това не значи, че ако налице е нарушение на правилата, отговорността няма да бъде поета. Напротив, това ще се случи. Но най-стойностното на платформата според мен е, че е абсолютно безплатна за гражданите и те могат много ясно и точно да го онагледят случая и съответно да се даде възможност бързо даденият търговец да реагира. А ако това не се случи, сигналът ще бъде препратен към КЗП. Нас не ни притеснява това, че ще има повече сигнали, готови сме да реагираме. Радваме се, че тази платформа ще оптимизира нашата работа и ще ни помогне да постигаме по-добри резултати“, обясни още той и изказа увереността си, че всичко това ще бъде в голяма помощ на потребителите.

Ръководителят на проекта Йонко Лазаров обясни, че трите ключови думи на платформата „Аз-клиентът“ са комуникация, контрол и иновация.

„Искам да уточня, че тя не е за хейт, а точно обратното. Идеята е ние като потребители във всеки един момент да можем да подадем сигнал за търговския обект, а след това и той по много лесен начин да може да влезе във връзка с клиента. Ако това не се случи, ще се намеси контролният орган – КЗП“, каза Лазаров.

- реклама -