Кризата удари и сватбите – колко поскъпва най-щастливият ден?

Кризата удари и сватбите – колко поскъпва най-щастливият ден? Пандемията от COVID-19 създаде трайна тенденция за организирането на семпли сватбени тържества – в тесен кръг от близки и приятели,

което пести разходи за наем на пищни зали. 

Повишаването на цените на редица стоки и галопиращата инфлация също оказват влияние върху организирането на чакания с нетърпение сватбен ден. Предпочитано място за ритуалите в Бургас остават плажовете и широките пространства с панорамна гледка към морето, споделиха собственици на сватбени агенции в града.

„Тази година организирахме много повече

изнесени ритуали в тесен кръг – с между 10 и 12 човека. Причина за по-пестеливите нагласи на младоженците е и инфлацията, но и фактът, че едно сватбено тържество обикновено се организира година напред. Хората са изплашени от последните два сезона, че може да се подготвят дълго, а накрая всичко да се провали заради пандемията. Имахме и такива случаи. Някои младоженци избират първо да направят сватбения ритуал, а на по-късен етап да организират и сватбените си тържества.

По Черноморието винаги са се предпочитали

сватбите на открито. Младоженците искат да са край морето, да имат хубава гледка и по възможност да са на пясъка. Клиентите ни са много различни. Имаме такива, които биха дали 3000 лева за видеозаснемане и по-малко от 1000 лева за украса. Често желанията са различни – някои искат да има фойерверки, а други да са с приказни рокли и костюми“, каза Светлана Пискунова, собственик на сватбена агенция.

Лек скок на разходите за видеооператор, диджей и фотограф

„Трудно е, но в крайна сметка, който е решил да се жени, се жени. Последните няколко години бяха трудни за бизнеса. И за самите клиенти се оказва трудно – имаме висока инфлация, цените се вдигат. Ние се опитваме да задържим цените на нивата от 2020 и 2021 година, но всичко зависи от това какво ще се случи след Нова година, защото сме на свободния пазар и понасяме сериозни удари“, каза собственик на сватбена агенция Христина Секлемова.

По думите ѝ, въпреки пандемията и повишаването на цените на стоки и услуги, не липсват младоженци,

готови да платят сериозни суми за скъпи сватбени церемонии.

„Но има и клиенти, които намалят планувания бюджет. Избират например изкуствени вместо естествени цветя, ако говорим за декорация. Но тя често остава на заден план, защото са най-важни видеото, диджеят и фотографът, които леко завишиха цените. Разбираемо е за колегите, тъй като те инвестират в доста скъпа техника“, допълни Секлемова.

Бъдещи булки от чужбина избират по-достъпни рокли в България

Голяма част от младоженците в Бургаско са българи, които живеят в чужбина или смесени двойки – тенденция, която се наблюдава през последните 5-6 години, каза за БТА Силвия Танева, собственик на сватбена агенция.

„Българките, които живеят зад граница, предпочитат да закупят своите рокли в България, защото от икономическа гледна точка, една рокля у нас излиза много по-изгодно. Давам пример – ние сме официален представител на фирма, която има 60-годишна история в изработването на сватбени тоалети, с магазини в целия свят.

Цените на моделите ѝ се определят от

икономическата конюнктура на дадена страна. Ако една рокля у нас струва 2000 лева, същата ще се продава за 2000 евро в Германия или 2000 паунда във Великобритания. Все повече булки се свързват с нас от чужбина. А когато една рокля се закупи, често се налага да претърпи някаква преработка. И тези услуги се извършват в България, тъй като са много по-достъпни“, разкри Танева.

И след пандемията все повече младоженци избират семпли тържества в тесен семеен кръг, което позволява по-голяма дистанция и спестяване на сериозни разходи, но и дава възможност за по-смели решения при избор на декорация, стана ясно от думите на Силвия Танева.

В Бургас, Плевен, София, Пловдив –

сватбени агенции все по-обединени за създаването на браншова организация

Първата подобна организация (Асоциация на бургаските сватбени агенти), обединила няколко сватбени агенции в Бургас, е направена преди почти 10 години по инициатива на сватбена агенция „Брилянтин“. Към днешна дата обаче дейността ѝ е прекратена, допълни Танева.

„Опитваме да направим подобно сдружение на сватбените агенции, а дори и синдикат. Вече сме установени 15 агенции, които категорично са на светло, работят добре. Мислим да се сдружим по някакъв начин, но според мен е още рано.

Нашето желание е този бизнес да бъде легализиран

по някакъв начин и да се погледне по-сериозно на него. Има доста колеги, които са в „сивия сектор“, а това се отразява зле на самия бизнес. Идеите са много, но въпросът е докъде ще стигнем, защото това не е първи опит за сдружаване на бранша. Вече сме разговаряли с колеги от Плевен, София, Пловдив. Идеята ни е във всеки голям град да опитаме да се направи местно сдружение, а след това и национално. Почти като това, което направиха като сдружение диджеите, видеооператорите и сватбените фотографи в България“, каза Христина Секлемова.

„Все по-често виждаме желание у колегите за възраждане на такава организация. Това е нещо, което може в пълна степен да защитава в много отношения сватбените агенции“, допълни и Силвия Танева.

- реклама -
error: Съдържанието е защитено