Край на хоум офиса: Връщат служителите в офисите. На шефовете им омръзна от дистанционна работа. Защо? Все повече компании искат служителите си обратно в офисите. Времето на работата от вкъщи явно е към края си. Според The Wall Street Journal, все повече технологични компании искат
служителите им да се завърнат в офисите.
Икономическият блогър Кевин Дръм прави смелата прогноза, че в бъдеще работното място ще е от времето преди пандемията – в офиса. Най-вече защото революцията на отдалечената работа не донесе нужните резултати, пише Fortune.
“Компаниите, които до този момента работиха дистанционно, явно не виждат полза от това. Служителите не са толкова продуктивни, колкото ако са в офиса, независимо какво твърдят самите те“, пише Дръм.
По негови думи все повече компании връщат
служителите си в офиса, въпреки че тяхната работа може да се върши отвсякъде. Такива примери са Salesforce, Google и Meta.
Според него, има четири основни доказателства,
че отдалечената работа не е толкова ефективна, колкото тази от офиса. Той прогнозира, че в следващите години повече служители ще се завръщат в офисите, но все пак ще останат и такива, работяещи дистанционно.
Повечето работещи са на мнение,
че никога няма да се завърнат в офисите, а част от компаниите обещават да не изискват това. И все пак, струва си да се вслушаме в мнението на експертите, пише Fortune.
#1: Дистанционната работа не е добра опция за новите кадри
Това не е толкова противоречиво, колкото звучи. Особено ако си нов служител в дадена компания.
„Знаем, че новите служители се справят по-добре, когато са в офиса, срещат се с колегите си и се обучават. Когато работят от дома, този процес просто не може да се получи и затова новите служители не са толкова успешни, колкото ни се иска“, казва главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф.
Скорошно проучване на Paychex потвърждава този факт – 80% от новите служители биха напуснали работа, ако не получат добро обучение. Общо 36% от хората, работещи дистанционно, посочват, че началните инструкции и обучения са били объркващи и недобре организирани.
Като бивш продуктов мениджър, Дръм пише: „Дори не мога да си представя какво ще е да обучавам служители, които трябва да познавам само през Zoom, телефона или Slack”.
#2: Служителите са на мнение, че дистанционната работа понякога създава повече проблеми, отколкото тази в офиса
Проучване на McKinsey установява, че служителите, работещи дистанционно, са много по-склонни да съобщават за проблеми с психическото и физическото си здраве, както и за враждебна работа среда.
Нещо повече – 60% от шефовете признават, че ако трябва да съкратят служители, първо ще прибегнат до тези, работещи дистанционно.
Най-лошият вариант, според професора от Станфорд Ник Блум, е компаниите да изискват от служителите да са в офиса поне два дни от седмицата, но без повече подробности.
Може да се окаже, че в същия ден сте един от малкото хора в офиса и просто ще трябва да ползвате Zoom, за да се свържете с колегите си. Тези хора определено не са дошли в офиса, за да играят тенис на маса, казва още професорът.
#3: Служителите, работещи дистанционно, полагат по-малко труд
Хората, работещи дистанционно, са ангажирани по около 3.5 часа седмично по-малко, в сравнение с колегите си в офиса.
Според проучване на Националното бюро за икономически изследвания, хората, работещи извън офиса, спестяват по около 72 минути дневно от пътуване. Само 40% от това време обаче се прибавя към работния процес.
Или иначе казано, ако работите от дома си, най-вероятно ви остава доста повече време, което да насочите за лични дела или сън.
#4: Продуктивността пада рязко, когато всички работят дистанционно
Според главния икономист на EY-Parthenon Грегори Дако, налице е спад в производителността в последните пет тримесечия. Експертът разказва за клиенти от различни сектори, които посочват, че „намалената производителност се дължи на новата работна среда“.
Според други обаче, това не е точно така, тъй като времето, в което ще говорите с колегите за пазаруване, футбол, вашия уикенд или политика, може да се отделя за работа. И все пак – ако хората не са в офиса, това ги лишава от възможността за работа в екип, създаване на контакти и обучение.