Консумацията на малини може да понижи риска от рак и артрит

Консумацията на малини може да понижи риска от рак и артрит.

Малините са вкусен летен плод, който може да осигури редица ползи за здравето. Mалините са богати на хранителни вещества, имат ниско съдържание на калории

и са полезни по редица други причини.

Te са чудесен източник на антитоксини и полифеноли – защитни растителни съединения, които могат да помогнат за намаляване на физическите признаци на стареене и да подобрят баланса и силата, съобщи Mirror.

С напредването на възрастта нивата на колаген в кожата намаляват,

което води до образуване на бръчки и увисване. Малините изобилстват от витамин С, който не само подпомага подобряването

на производството на колаген,

но и възстановява уврежданията на кожата, причинени от слънцето. С нисък гликемичен индекс (ГИ) и високо съдържание на фибри,

малините са полезна добавка и ако трябва да следите нивата на кръвната си захар.

Проучванията показват, че когато малините се консумират в рамките на диета с високо съдържание на мазнини, те могат да помогнат за понижаване на нивата на кръвната захар и да подобрят инсулиновия отговор.

Това може да се дължи на факта, че малините са богати на естествени танини, растителни съединения, които потискат ензимите, разграждащи нишестето.

Малините са пълни и с антиоксиданти, които потенциално могат да осигурят защита срещу рак.

По-нататъшни проучвания показват,

че тези плодове могат да бъдат полезни в борбата с рака на дебелото черво, гърдата и черния дроб.

Розовочервените плодове са пълни с противовъзпалителни растителни съединения, включително антоцианини.

Проучванията показват също, че тези плодове могат да помогнат за намаляване на симптомите на артрит,

да понижат риска от развитие

на това заболяване и да сведат до минимум увреждането на ставите при тези, които го развият.

Проучване от 2017 г. установи, че при мишки, страдащи от метаболитен синдром

(термин, с който се описва комбинация от диабет, високо кръвно налягане и затлъстяване), се наблюдава подобрение на теглото

и инсулиновата чувствителност

при хранене с една порция малини дневно. Въпреки че има редица изследвания в подкрепа на тези резултати, са необходими още проучвания, за да се определи значението им за хората.

Малините са едни от плодовете с най-ниско съдържание на захар,

които можете да консумирате, като една чаша съдържа само 5 г. Макар че понякога вкусът им е малко тръпчив, малините се подслаждат, колкото повече зреят, което ги прави чудесен

избор за хората с апетит за сладко.

Повечето от тези тестове и проучвания са проведени върху животински модели, така че са необходими повече опити върху хора, за да се разбере напълно въздействието им върху нас.

- реклама -