Кои храни ще ни направят здрави и щастливи през есента

Есента вече е тук, слънчевите часове стават все по-малко. Дъждовните и сиви дни неминуемо повлияват на настроението ни. За да компенсираме дискомфорта, все по-често отваряме посягаме към запасите с вкуснотийки, които често са висококалорични. И често ни е гузно, защото прекаляването със сладкото бързо се отразява на килограмите. Но … има начин хем да запазим фигурата си, хем да си доставим удоволствие с храната – като спазваме хранителен режим, подходящ за есента.

 

През есента на масата можем да сложим много сезонни храни, които са богати на ценни за организма ни вещества.

Те не се нуждаят от специална обработка, съдържат много витамини, минерали и други ценни вещества.

Друг плюс на сезонните зеленчуци през есента е, че имат ярки цветове, а те повлияват добре психиката, като ни карат да се чувстваме по-весели. Ето на кои храни можем да наблегнем в този период:

Тиква

Тиквата е богата на антиоксиданти, фолиева киселина, бета-каротен, витамин С. Тя е вкусна и нискокалорична. Тиквените семки също са много полезни – с високо съдържание на омега-3 мастни киселини и минерали, особено цинк.

Орехи

Те са богати на антиоксиданти, висококалорични са, но ако се приемат по 30 грама дневно – ще ускорят метаболизма и изгарянето на калории и ще заредят организма с енергия. Орехите съдържат голямо количество омега-3 мастни киселини, витамините А, С, Е, Р и от групата В, минералите магнезий, йод, мед, калций, манган, фосфор, цинк и желязо висококачествени белтъчини, антиоксиданти и фибри.

Комбинирайте ябълки и канела

Ябълките са едни от най-силните антиоксиданти, предпазват от вируси, подобряват състоянието при инфекции и алергии. Канелата е универсална подправка, която става и за солени и за сладки ястия. Тя подобрява метаболизма, също така е ценен помощник в борбата със сезонните вируси. Използва се за успокояване на кашлицата и настинката.

Използвайте джинджифил

Джинджифилът засилва метаболизма с до 20%, разширява кръвоносните съдове и помага за извличането на токсините от тялото. Той от една страна се бори с вирусите и настинките, а от друга – подпомага отслабването. Най-лесно е да си правите чай от него. Но също така може да влагате в смутита и фрешове.

Пащърнак

Пащърнакът, често пренебрегван продукт, е богат източник на фибри, витамин С, желязо и калций. Той има леко сладък и деликатен вкус, поради което е подходящ да се яде суров или леко сготвен на пара. Идеален е за супи и ястия с различни зеленчуци.

Нар

Ако търсите витаминозна бомба – заложете на нара. Той съдържа големи количества витамин С, В6, В12 и Е, богат е на магнезий, калций, желязо и калий. Чаша сок от нар може да ви осигури 40% от нужното количество фолиева киселина за деня. Червените зрънца са полезни за сърцето и помагат за понижаване на лошия холестерол.

- реклама -