Фандъкова Вълчев Банов Дамянова образование висше проблеми предизвикателства

Какви са проблемите и предизвикателствата пред висшето образование у нас?

Проблемите и предизвикателствата на висшето образование, както и Законът за висшето образование, обсъдиха ректори и институции на национална среща в Народното събрание.

На срещата присъстваха министърът на образованието Красимир Вълчев, министърът на културата Боил Банов, председателят на Комисията по образованието и науката и депутат от ГЕРБ Милена Дамянова, депутати от всички политически сили, кметът на София Йорданка Фандъкова, както и представители на академичната общност на страната.

Това съобщи „Фокус“.

Министър Красимир Вълчев заяви, че промените в Закона за висшето образование ще включват изменения, свързани с акредитацията и управлението на висшите училища. Според него крайният затворен модел на академично самоуправление в дългосрочен план не е полезен и трябва да се търси неговото отваряне. По думите на министър Вълчев оценката показва, че висшите училища са силни в професионалните направления, по които са обучавали през 1990 г, защото е инвестирано в материална база.

Като предизвикателство министър Вълчев отчете вписването ни в една глобална карта на висшето образование.

Според Милена Дамянова трябва да се спре да се говори за системата на висшето образование като за неуспешна. Тя поясни, че активното участие на работодателите в учебния процес е облечено в законови предложения, които ще бъдат внесени до края на тази седмица.

Кметът на София Йорданка Фандъкова каза, че въпреки големия процент хора с висше образование, столицата изпитва голям недостиг от кадри.

Фандъкова отчете още, че в София броят на заетите лица е над 700 хил., а тук се намират 23 от общо 51 акредитирани висши учебни заведения. Според нея не можем да си представим развитието на столицата без добре подготвени кадри.

Сред мненията на ректорите на висшите учебни заведения бе необходимостта от оптимизиране на връзките в системата на образованието в това число между университетите, с бизнеса, с училищата и държавата. Изразиха се и становища, че регионалната политика на висшето образование изисква калибриране.

- реклама -