Как шофьорите палят сутрин колите си при -40 на най-студеното място на планетата

Тежките зими в много райони на Русия са нещо съвсем естествено и нормално. Те не само знаят как да оцеляват при -40 градуса, но и как да оцелеят на този студ и колите им. Някои шофьори покриват двигателите с одеяла, или имат отопляеми гаражи.

В най-студената част , Якутск, където температурите паднат до -30 градуса още през октомври, много местни жители просто изваждат акумулатора на автомобила си и го оставят навън до пролетта.

Заради смразяващите студове в Якутск почти няма подземни гаражи, повечето са на партерните етажи, но и те са рядкост. Затова шофьорите прибягват стават доста изобретателни, за да могат да карат колите си в ледените условия.

Един от вариантите е поставянето на паркови нагреватели в двигателите. Системата се включва дистанционно и след час или час и половина автомобилът може да запали.

Някои инсталират контакти на паркоместата си, което не е безопасно.

Включен двигател от есента до пролетта.

Много собственици на автомобили оставят колите си с работещи двигатели от октомври до април. Те оставят ключа в автомобила и използват втори, за да влязат в него, когато трябва да тръгнат на път. Алармата разбира се е включена, въпреки че хора почти няма и кражбите на коли при при температури от -50 градуса не са честа практика. Разбира се тази предпазна мярка и ма и своя недостатък – увеличеният разход на гориво.

При студено време автоспециалистите съветват колата да се остави с лек наклон, така че водата да не се събира в ауспуха, в противен случай двигателят може да спре и отново ще се появи проблем.

По-удачни за дългите ледени нощи и дни са топлите преносими гаражи.

Те не са евтини, но са много полезни. Разпъват се върху автомобила, за да не замръзва. Ако колата не се използва всеки ден калъфът се пристяга в долната част, а в ауспуха се поставя гумена тръба, за да се изпускат отработените газове. Така автомобилът не изстива и може да се използва през цялата зима. Разпъването на преносимия гараж отнема 5-10 минути. Събирането е дори по-бързо.

Висящи кабели от прозорците до колите са честа гледа в Якутск или Норилск.

 

Всяка от жиците влиза под предния капак на паркирани долу автомобил. Така се захранва уред към охладителната система, който работи на 220 волта и за 20-30 минути може да загрее антифриза до 70 градуса. Това е достатъчно, за да запали колата дори в арктическия мраз.

Законът забранява пускането на кабели от жилищните сгради до улицата. Алтернативата са захранващи табла на 220 волта, но те са доста скъпи. Затова някои шофьори предпочитат да бъдат глобени, но не и да рискуват да не могат да потеглят с автомобила си за работа.

Квадратните гуми на автомобилите не са мит

При екстремно ниските температури гумите на колите могат да се деформират, често замръзват и блокират. За да потегли колата шофьорите използват огън.

- реклама -