Как да не взимаме много навътре отхвърлянето

Случвало ли ви се е да сте отхвърлени? Защото нека си признаем, колкото и естествено да е и да се случва на всички ни, никой не ни учи да поемаме този удар върху егото. Значи ли това, че има начин да приемем отхвърлянето и да продължим живота си? Отговорът е да и тук ще ви дадем ръководство стъпка по стъпка, за да ви нарани малко по-малко.

Защо отказът боли толкова много?

Честно казано, много боли. Но в крайна сметка всичко се свежда до това колко лично приемаме това отхвърляне, обяснява експертът по отношенията Холи Робъртс, която добавя, че сме склонни да свързваме отхвърлянето с това, че „не сме достатъчно добри“ в личен план. „Отхвърлянето може да ни накара да се чувстваме несигурни по отношение на неща, които не харесваме в себе си и може да ни е трудно да бъдем обективни“, казва Холи за „Космополитън“.

Освен това, ако самочувствието ви е достатъчно ниско или сте склонни да имате негативно възприятие за себе си, това само ще се влоши, добавя Холи.

По какви начини изпитваме отхвърляне?

Ако се притеснявате да не бъдете отхвърлени, може да ви помогне да помислите колко често се среща в живота на хората и през всички онези моменти, в които сте го преодолели.

Истината е, че отхвърлянето се случва във всички области на живота и дори не го осъзнаваме. Например да не получавате много „харесвания“ на последната си снимка в Инстаграм, приятел да забрави рождения ви ден, да не получите повишение или да ревнувате, че майка ви глези брат ви повече от вас. Всичко това са форми на отхвърляне, обяснява Холи.

Що се отнася до връзките, отхвърлянето може да бъде грандиозно като напускане след дългогодишна връзка, така и момче, с което току-що сте се запознали и просто не иска да излиза с теб или гаджето ти не иска да излиза с твоите приятелки. Без значение от измерението, винаги боли, така че най-добре е да знаете как да се справите с него.

Как да приемем отказа

Какъвто и тип отхвърляне да сте преживели, добрата новина е, че ще оцелеете.

Отдели време да опознаеш чувствата си

Отхвърлянето във всеки мащаб може да навреди много, така че е важно да си позволите да изследвате емоциите си, вместо да ги пометете под килима. „Отхвърлянето може да бъде изключително болезнено, но потискането на емоциите ви няма да ги накара да изчезнат“, обяснява психологът и семеен терапевт Аойфе Дърри. „Отделете време за осъзнаване, обработка и разбиране на тези чувства, това ще ви помогне да се излекувате.“

Помни колко си велик

Имаме непоправима тенденция да приемаме лично това, което ни се случва, което ни кара да мислим, че сме направили нещо нередно или че има нещо нередно в начина ни на съществуване. Така че може да бъде полезно да си напомним за всички наши положителни черти на личността, вместо да забиваме пръста си в раната на негативизма. Aойфе предлага да ги кажете на глас, за да им повярвате повече.

Също така може да ви помогне да запишете тези думи на мобилния си телефон или в бележник, когато имате нужда от тях. „Помислете за няколко неща, които харесвате в себе си, и ги повтаряйте вътрешно всеки път, когато се чувствате кофти“, предлага Холи.

Ако не можете да измислите нищо, можете да запишете комплименти, които други хора са ви давали и които харесвате, добавя Холи или вместо това се опитайте да мислите за неща, за които сте благодарни.

Приятелите ви също ще могат да ви напомнят за всички причини, поради които сте страхотни, ако имате нужда от допълнително доверие в себе си. „Може да е малко неудобно да признаеш, че си смачкан“, казва Холи, „но ако ти е трудно да откриеш позитивността в себе си, приятелите винаги ще бъдат там, за да ти напомнят колко си удивителен.“

Не се обръщай никога повече към станалото

Въпреки че е важно да изследвате чувствата си, това не помага да се направи пълна аутопсия на случилото се, казва Аойфе. Опитайте се да избягвате да анализирате, като експлоадирате ситуацията, приемете го като блок от време, който искате да оставите след себе си, предлага той.

Това се изразява в прекарване на 30 минути в обмисляне и записване на чувствата ви по въпроса, но след това затворете бележника и се разсейте.

Релативирайте ситуацията

Приемането на отхвърляне често ни затруднява да го разглеждаме обективно. Говоренето с приятели, които могат да обсъдят ситуацията с по-голяма перспектива, е полезно. „Говорете с хора, на които имате доверие“, казва Аойфе. „Когато сме разстроени или ядосани, ние губим способността да виждаме нещата от други ъгли, така че по-неутралната гледна точка винаги помага.“

Отделете време, за да се погрижите за себе си

Както при всяко трудно емоционално преживяване, и тук е важно да отделите време, за да се грижите за себе си. Правете всички онези неща, които ви карат да се чувствате добре със себе си, казва Холи; било то балончета във ваната, слушане на любима музика или излизане на разходка.

Приемете и продължете живота си

Справянето с дългосрочното отхвърляне означава да приемеш случилото се и да продължиш напред. „Може да е невъзможно да простите на партньора си, че ви е изневерил, или за срещата, когато ви е зарязал на бара, но ако я приемете като част от живота, това ще ви помогне да поемете контрола и да се изправите пред бъдещето по ваш начин“, обяснява Холи.

Отхвърлянето определено ни изкарва от равновесие, но е от значение как се справяте, защото може да го контролирате и да поставите фокуса върху това, което предстои.

- реклама -