Как борят градските задръствания по света – такси, данъци и безплатен градски транспорт

Как борят градските задръствания по света – такси, данъци и безплатен градски транспорт

Различни подходи ползват по света в опит да преборят прекомерната употреба на автомобили, замърсяването и задръстванията.

През 2012 г., притеснени от големите задръствания, властите в Талин питат жителите на естонската столица искат ли безплатен обществен транспорт.  От 2013 г. всеки жител може да се качва в градския без да купува билет. Автобусите са по-пълни, но пътуванията с градски транспорт все пак са спаднали от 42% на 30%, споделя Мерелин Рехема от Стокхолмския институт по околна среда. А използването на автомобили скочило с около 5 на сто.

И други градове и държави опитали с безплатен транспорт – Люксембург, Малта, Канзас сити и Албакърки, посочват от Нова тв.

„Хората, които така или иначе са използвали градски транспорт, сега го правят, пътувайки още по-често. До известна степен и кратките разходки, или пътуване с колело сега са заменени с автобус“, обобщи тя пред Нова тв.

Цената за осигуряване на безплатен транспорт в Талин е около 40 евро годишно. Хората обаче не са склонни да я плащат, ако линиите не са добре уредени.

Други държави търсят алтернативен подход за справяне със задръстванията. От тази година собствениците на автомобили в Естония ще плащат 2 вида данъци – един при купуването на колата и друг – за използването й.

Лондон въвежда зона с такса за задръствания – всеки, който шофира в нея през деня трябва да плати 15 паунда.

Париж пък премахва десетки хиляди парко места, затваря цели улици за автомобили и утроява таксите за замърсяващи такива.

- реклама -