Изкарват АМ „Струма“ изцяло извън Кресненското дефиле (КАРТА)

Изкарват АМ „Струма“ изцяло извън Кресненското дефиле. България получи „зелена светлина“ от Европейската комисия за проектиране и строителство на магистрала Струма в района на Кресна.

Одобрен е

Източният вариант на еднопосочното платното от Кулата към София

извън Кресненското дефиле. Това ще даде възможност да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна.

От Регионалното министерство съобщиха, че ще се разработи вариант и

Второто еднопосочно платно посока София – Кулата да бъде извън дефилето

и да не е в границите на настоящия път Е-79, който ще остане като алтернативно трасе.

Първоначалната идея беше настоящият път да бъде разширен до магистрален габарит и да поеме трафика към Гърция.

Правителството възложи на министрите на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта и съобщенията да предприемат необходимите действия за проектиране и изграждане на Лот 3.2. Предстои да започне работата по проектирането и строителството на трасето в посока Кулата – София по източния склон на Кресненския пролом.

Възлага се и прединвестиционно проучване за

Ново трасе в посока София – Кулата извън Кресненското дефиле.

Предвижда се да не се предприемат действия за изпълнение на дясно платно (от София към Кулата) на Лот 3.2. на АM „Струма“ по трасето на съществуващия път Е-79 преди да се разгледат възможните алтернативни, предмет на прединвестиционните проучвания.

През втората половина на февруари министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков съобщи пред журналисти след откриването за движение на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, че целта е максимално бързо изграждане на оставащия участък от автомагистралата, като ще бъде търсен вариант той да е изцяло извън Кресненското дефиле, при максимално съобразяване със защитата на биоразнообразието и без загуба на европейски средства.

- реклама -