Иван Иванов: Строежът на магистралата Русе – Велико Търново изглежда скъп, защото заданието е сложно

Иван Иванов: Строежът на магистралата Русе – Велико Търново изглежда скъп, защото заданието е сложно

Високата цена на магистралната отсечка Бяла – Велико Търново е обоснована от сложността на проекта, разширяването му с допълнителни пътни връзки и отчитането на инфлацията през последните години.

Това обясни регионалният министър Иван Иванов по време на парламентарния контрол.

Министърът отговори на въпрос на депутата от ПП-ДБ Иван Белчев относно строежа

на пътната отсечка, която е част от важната пътна артерия Русе – Велико Търново.

„Строежът включва изграждането на най-големия пътен възел, строен някога в България, който не е предвиден в първоначалния проект“, заяви Иван Иванов.

Мащабен проект с амбициозни технически параметри

По думите на министъра, проектът включва изграждането на 12 виадукта с обща дължина 9 километра, 3 тунела с обща дължина 2 километра, 8 пътни възела с обща дължина 20 километра,

12 подлеза и надлеза, както и още 13 със селскостопанско предназначение.

Регионалният министър посочи, че прогнозната цена на отсечката е съпоставима с тази в първия

участък на магистралата,

който е спечелен при цена 21,7 милиона лева за километър. Иванов добави, че към стойността трябва да се добави и инфлацията, въпреки че крайната сума не може да надвишава заложената в обществената поръчка.

Оферти се приемат до средата на май

Оферти в обществената поръчка за изграждане на отсечката се подават до 13 май 2025 година, като прогнозната стойност на целия проект е 2,967 милиарда лева без ДДС.

Срокът за изпълнение е 1770 календарни дни.

„Проектът ще е готов в края на тази или началото на следващата година и се надявам депутатите да одобрят финансиране за изграждане на отсечката“, подчерта министър Иванов.

Съмнения относно високата цена

Народният представител Иван Белчев отбеляза, че сумата за строеж на пътя е два пъти по-висока от предходни обществени поръчки и е съпоставима с тази за строеж на пътища в Германия.

„Искаме немско качество,

спазване на сроковете и хората, които пътуват, да имат безопасен път“, категоричен бе депутатът.

Иванов поясни, че процедурата за пътната отсечка

е започната още през 2021 година, а окончателният вариант е от есента на 2024 година

и не е изготвен в рамките на настоящия кабинет.

Цялата отсечка е разделена на три подучастъка, като включва значителни инженерни предизвикателства, които обясняват високата цена на проекта.

- реклама -